Markarbete

L

lotgo

Mitt dräktiga sto ska inte ridas på ett år men hon skulle behöva stimulans och arbeta lite ändå. Longering är inte bra för hennes rygg pga gammal skada. Är tömkörning en bra aktivitetsgrej, tro? Har ingen erfarenhet alls av det men läste att det skulle vara bra för balansen. Andra tips??

tömkörning är superbra! även löslongering, lekar och trickträniong e kul för både dig o hästen. :)

TÖmkör ut i skog och mark. ELLER lite slalom i paddocken, stanna mellan konor osb. Nyttig lydnadsträning och riktigt roligt! Men ut i naturen, promenader och tömkörning är helmysigt!

Liknande trådar

Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 820
Senast: JohannaB
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 008
Senast: Sesca
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
669
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama