Markägare?

Kan man söka/hitta vem som äger en bit mark på nätet? Vilken sida isf?

Jag har till och från snokat reda på ägare till mark för att kunna fråga om lov att få spåra på fälten. Jag började med att leta reda på fastighetskartan för att få fram fastighetsbeteckningen. Den hittar jag ofta på kommunens sida. Därefter har jag ringt lantmäteriet och där har de tagit fram ägaruppgifter.

Jag har till och från snokat reda på ägare till mark för att kunna fråga om lov att få spåra på fälten. Jag började med att leta reda på fastighetskartan för att få fram fastighetsbeteckningen. Den hittar jag ofta på kommunens sida. Därefter har jag ringt lantmäteriet och där har de tagit fram ägaruppgifter.
Har man bara en adress så kan man få fram fastighetsbeteckning smidigt på Metria på nätet (eller googla ”fastighetsök för alla”). Men det är ju inte alltid det finns det.

Liknande trådar

Samhälle Ponera att en person försvinner i området där du bor. Kan du tänka dig att hjälpa till att söka efter personen ? Jag tänker organiserade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 663
Senast: co-SMAD4
·
Trädgård & Växter Jag har tillgång till mängder av jättefina vinterpäron., vet dock inte vad sorten heter. Men vad gör man med dem? Hur förvarar man dem...
Svar
0
· Visningar
209
Senast: Nebraska
·
Hemmet Är det någon som har koll på vad riskerna är med att en BRF ej äger marken som fastigheten ligger på?
2
Svar
21
· Visningar
1 347
Senast: WBanna
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kära observanta markägare. Du verkar vara dåligt insatt trots att du är markägare. Allemansrätten gäller även för ryttare men håller med...
Svar
1
· Visningar
393
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.