E

EricaB

Hej igen! Här kommer ny fråga, nu om Mariestad.. Hur är terrängen där? Har ni bilder/filmer så lägg gärna ut dom. Någon mer som ska dit?

Sv: Mariestad

Jag ska dit! Och även C-ponnyn i mitt stall..

Det är en ok bana, största svårigheten förra året var dels allt regn som förvandlat banan till lervälling och i debutantklassen var det vattenfyllda diket som hinder nr 4 väldigt utslagsgivande...

På banan finns 2 öppna diken, ett större och ett mindre, och 2 st vatten varav ett är smalt och lite mörkt.

Du hittar en hel del bilder på Mariestads hemsida, www.ridklubben.net

Jag var där och red den lätta klassen förra året och upplevde den som väldigt enkel och okomplicerad. Inte var det så farligt blött och lerigt heller?

Men du...debutant gick efter ALLA andra hade ridit...jag kan lova dig att det var lerigt där vi plöjde fram iaf!:p På fältet efter vattendiket var det rejält lerigt och halt, fick försöka leta ett spår som bara 30 andra ridit i....:o

Nej det är sant, jag red ut näst sist i den lätta och var positivt överraskad att det inte var värre men tänkte inte på att det var en klass till sen. :o Däremot kom jag på sen att banhoppningsunderlaget var förskräckligt blött.

Ja, och ni red till vänster i starten i terrängen...vi red rakt fram sedan höger där ALLA ridit...

Banhoppningen var ju katastrof, minst 2 ekipage i debutant gick omkull på den kortsidan längst bort, där var en riktig lervälling, t om min skimmel som är väldigt stadig på foten, halkade till där och jag fick nästan hjärtattack...:eek: Man blir lättskrämd med åldern! *fniss*

Red själv debutant på häst förra året och det var som sagt lite blött men banan är mkt fin tycker jag ganska utslagsgivande vilket kan vara roligt ibland inga stora hinder men en hel del tittiga.

Är det ngn mer som har ridit lätt klass där? Hur är den banan funderar på den i år men har inte rikigt bestämt mig ännu. Ni som hoppade studsen som var uppbyggda av kulvertar var dom så hemska som dom såg ut? Tyckte det var hemskt kort mellan dom men det kanske det inte var.

Kulvertarna var inget problem med, jag tror ingen fick bekymmer där. Banan är rätt snäll och inbjudande öht och klart lämplig att debutera på.

Okej bra tack för bra svar. Om man jämför med en debutant är den mer tekniskt svår eller är hindrena bara större?

Om jag minns rätt var den inte speciellt teknisk alls och inte stor heller. :o Snällt vatten och bara en halvcoffin som eg inte alls är en coffin utan bara ett räcke och en grav. Många enkelhinder och en snäll spets. Min kamrat ska debutera 1,00 med sin sexåring där för hon tyckte den såg så lätt ut när hon red deb där förra året.

Erica!
Du ska starta i thn iaf eller? jag fick lov att låna Charlie då med så!
Han gick ju så kanon i TranemO!!

Jag ska dit med ponnyn, har inte varit där på fälttävlan förut men har fått höra att det ska vara en ganska snäll terrängbana överlag oavsett klass.
Men det är kanske bara lösa rykten. :p

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
780
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 902
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: Äpplet.
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka