Att du förmänskligar dina hästar löser ju tyvärr inte problemet. KBT fungerar utmärkt även på människor även om mat i ditt fall kanske inte är rätt metod att motivera just dig till att utsätta dig för det du ogillar. Självklart kan man klaga på raketerna eller att man vill kunna fira nyår på annat sätt än i stallet men jag har faktiskt rätt stora problem när man inte själv aktivt försöker lösa problemet också.
Jag tror många gör vad dom kan för att förenkla för djuren. Jag med så klart. Det låter som att du inte själv någonsin befunnit dig i ett stall där det känts som andra världskriget pågått utanför.
Kbt funkar inte alltid på människor. Tex människor med demens.
Det handlar inte om att förmänskliga. Det handlar om att människor inte respekterar och håller sig till tolvslaget.
Det handlar om alla vilda djur som skräms till döds varje år.
Det handlar om pensionärerna som bor i stan och inte kan ta sig därifrån och blir rädda och kräver extra medicinering för att klara natten.
Det handlar om alla katter och andra djur som man inte kan ta från sina hem som skräms till döds.
Det handlar om skador och förgiftningar hos människor.
Det handlar om skador på byggnader.
Det handlar om brandrisken.
Det handlar om miljön och dess påverkan.
Det handlar om att ingen vill städa upp skiten efter sig utan låter den ligga kvar överallt.
Det handlar om medmänsklighet, smart framtida tänkande. Respekt för naturen, djuren, medmänniskorna och den värld vi lever i.