Maria Hagman levererar ännu en gång.

uffepe

Trådstartare
Lyfter på hatten och bugar för ytterligare en spektakulär prestation av Maria Hagman. Den här gången på hästen Prylens Pepton.

Var? Compiegne, Frankrike.
Vad? Unghäst-VM för 8-åriga hästar 160 km.
Hur? 4:e plats enligt henne själv. ca 18,0 km/h.

På deras hemsida, här, fanns ännu endast resultatet från 5:e grinden upplagt och då låg dom på 6:e plats, 13 minuter efter ledaren. Maria trodde hon red in som 5:e ekipage i mål och sedan var det visst någon som ej vart godkänd i slutbesiktningen.
Än en gång
Stort GRATTIS, Maria och Prylens Pepton :banana::banana::banana:

Senast ändrad:
Sv: Maria Hagman levererar ännu en gång.

Instämmer!
Stort grattis till ytterligare en helt fantastisk prestation!!! :bow:

Stort Grattis Maria Hagman-Eriksson med Basse-sonen Prylens Pepton. Vilken prestation:bow::bow::bow::bow:.

Såg att MHE och PP låg fyra i de preliminära resultaten. Har någon svensk någonsin placerat sig så bra:).

Fantastiskt att träna upp hästar som Du gör och dessutom med sådana resultat, outstanding. Stort Lycka till i framtiden och inte minst på "vanliga" VM.

Instämmer i hyllningskören! Och Compiègne är ingen lätt bana, konkurrensen tuff!
Inget svenskt ekipage har kommit bättre än 10 (Zsiwa/Liza S förra året) tidigare.

Uppdaterat:
Det var visst bara 5 grindar och nu är Maria på 4:e plats.

Ja vad ska man säga. Superlativerna räcker inte till. Absolut världsklass. Jag roade mig med att sammanställa hennes 160 km ritter i år med respektive häst.

Nadir 10 06 05 Molsridtet DEN 160 14,2 km/h 1 av 5
Wigor 10 04 30 Skaerbaek DEN 160 17,0 km/h 2 av 3
Prylens 10 08 20 YH Compiegne 8 år 160 18,1 km/h 4 av 22
10 05 15 SM A9-ritten 160 15,7 km/h 1 av 13
Power 10 04 16 Gartow GER 160 18,3 km/h 1 av 6
10 07 03 Köpenhamnsritten 160 16,0 km/h 1 av 7

Återigen - vad ska man säga.

Det är fantastiskt vad duktig hon är!
Köpenhamnsritten gick inte över 160 km utan den var på 123 km, men det gör knappast någon skillnad i prestationshänseende!
fyrfaldigt :bump: :bump: :bump: :bump:

Verkligen imponerande alltså!!

Jag vet inte så mycket om denna tjejen egentligen..
Skulle vara roligt att veta hur hon tränar och allt sånt runt om. Även om det såklart inte finns en grej som passar alla.
Mkt skritt tror jag mig ha förstått?
Någon som vet mer.. allt vore intressant! foder o allt :)

Det lilla jag vet är iaf att uppfödaren tränade Pepton för galopp!
På så vis jag vet vem hästen är.

Ja, det är så fantastiskt att man får rysprickar på armarna:-) Kan inte Distansgalan försöka få dit Maria för ett föredrag. För det är klart att de flesta är intresserade av hur man tränar hästar på den nivån. Och inte bara att orka och hålla utan dessutom placera sig som Maria gör hela tiden. Stort, stort GRATTIS!

Liknande trådar

D
Distans Jag har ikväll skickat nedanstående öppna brev till SvRF och media: Öppet brev till: Bo Helander, SvRF's förbundsstyrelses...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
17 661
Senast: mahlmt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar