jemeni

Trådstartare
Hej!

Någon som vet något om hingsten Marcellus?

Han var innlånad på Flyinge 1974-5 tror jag, Hannoveranare, men efter det går det inte att hitta mera info!

Har du en avkomma efter han eller vet du något?

Tack för all hjälp! :bow:

Sv: Marcellus

Bild och stam hittar du här !
Sno gärna bilden, jag har lagt in den ;)

Marcellus var född 1970 i Västtyskland och senare exporterad till Tage Preiss, Nyköbing-Mors, Danmark. Han var inlånad till Flyinge 1974-75 och Christer Uggla, Fyledalens stuteri, Sjöbo 1977. I stamboken för 1996 hade han 17 stamboksförda ston.

Tack var ungefär vad jag visste! :bow:

Finns det några godkända hingstar efter han?

När dog han?

Kollade på danska HesteData och där hade han 130 reggade avkommor.

En avkomma hoppade MA på internationell nivå, en hoppade msv B på lokal nivå.
Tre avkommor gick dressyr msv B på distriktsnivå.
Övriga 8 avkommor som det finns tävlingsresultat för tävlade på lätt nivå.

Han har inga godkända söner i Sverige eller Danmark.

Han yngsta reggade avkomma i Danmark var född 1986. Det var bara en, och han hade ett flertal födda 1985, så han kanske dog i början av betäckningssäsongen 1985?

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
933
Senast: Mojma
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka