maratonskaklar

snigelfarmor

Trådstartare
Hur långa är era skaklar till häst ca 160-170?

mina för korta skaklar sitter rätt lågt, och nu ska jag förlänga de, så de passar till stor häst. Nu är de 160 långa.
Ska göra dem ställbara.

tips o idéer mottages.

Sv: maratonskaklar

Fick tipset när jag skulle köpa rockard att mäta från främre armbågen till hasspetsen + 50cm.

Sv: maratonskaklar

Enligt TR så måste skaklarna vara 50 cm från hasen till närmaste delen på vagnen, när hästen står med bakbenen paralelt med varandra. Tänk på att på maratonvagnen så är det oftast inte svängeln som är närmaste delen, då den kan vara placerad lite under vagnens framdel.
/M

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
217
Senast: sweep
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 563
Senast: Roheryn
·
Träning Häromdagen så var jag inne hos veterinären med min 8 åriga valack. Han har en knäledsinflammation hb (stackaren)☹️ Vi röntgade 3 av 4...
Svar
2
· Visningar
502
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 088
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka