• Trav
  • Trådstartare Trådstartare *Maria*
  • Startdatum Startdatum
M

*Maria*

är det någon här inne som ska till mantorp den 22?
berätta gärna om vilket häst ni ska ha med och vilket lopp.

kram

Sv: mantorp?

Bukefalisterna är kloka nog att hålla sig ifrån Mantorps trånga gäststallar och fyrkantiga förvärmningsbana. ;) :angel:

De är så kloka så. :rofl: :rofl: :rofl:

Jag hade en förhoppning om att äntligen få till den med snurran, men tydligen hade alla med hästar utan poäng samma tanke för hon blev 24:e reserv eller nåt.

/// ghost

Ähhh, nu är det ju ingen match längre... sen de gjorde två utselningsplatser i varje stall... :rofl: Innan dess var det TRÅNGT. :D
Fast vi kommer inte på ett tag... bättre pengar här nere. :cool:

Fast jag kommer ju inte med där heller. :D

Vänta bara tills i vår, då kommer det ut två "överåriga" damer och plockar poäng som bara den. :angel: :p
Då kanske vi kommer ner till er också... ;)

/// ghost

ghost skrev:
Bukefalisterna är kloka nog att hålla sig ifrån Mantorps trånga gäststallar och fyrkantiga förvärmningsbana. ;) :angel:

De är så kloka så. :rofl: :rofl: :rofl:

Jag hade en förhoppning om att äntligen få till den med snurran, men tydligen hade alla med hästar utan poäng samma tanke för hon blev 24:e reserv eller nåt.

/// ghost

ja, jag gillar inte heller den banan, jag menar allting tar såååååå lång tid och banan i sig är såååååå tråkig:) men man anmäler till dom få lopp som finns och kommer man me så gör man:)

var där me en ponny för några mån sedan, det startade kl 15.00 och vi var inte hemma förrn 01.00 på natten!!!!
ganska trött sedan:)

Hallå där, inte vara för negativ. De har faktiskt inte längre mellan loppen än andra banor, vilket man märker när man värmer. :rofl: :rofl: :rofl:

Varför är själva banan såååå tråkig då? :confused: Jag tycker inte den har några större nackdelar om man jämför med andra banor?

Förresten var de en av de första banorna som släppte in ponnyerna i södra Sverige på 80-talet. :) Runt Stockholm fick köra på en massa träningscampar med mer eller mindre breda banor.

Men visst märks det att de har taskig ekonomi, jag skulle gärna betala mer i service-avgift om pengarna verkligen gick till att hotta upp anläggningen, belysning på slingan och rakbanan vore underbart. :idea:

/// ghost

Hmmm, nu ska du inte vara elak mot min gamla hemmabana... :eek: :D Jag tycker faktiskt att Mantorp är en trevlig bana trots fyrkantig förvärmningsbana och lite trånga gäststall... :rofl:

Enligt flera kuskar är Mantorp en av de finaste banorna i Sverige för hästarna att springa på... :d Hur det blir på måndag får du se, då kanske inte banan är så rolig...

Senast ändrad:

jag ska dit med en häst i 8 loppet :) ska bli kul, men jag gillar inte heller banan, men man e väl kanske bortskämd :). inget större fel på den så men när det är ponnytrav så e det jätte segt och så fort jag är där så funker ingenting. Man får inga tider på loppen och det är mellan 5-10 minuter mellan varje lopp. jo jag va oxå där den dagen. inge kul. vi startade i sista loppet :) vi var hemma ännu senare...

Men jag ska inte bara vara kritisk: när det är stortrav så går det fort (du påstog aldrig att de inte gjorde de, du pratade om ponnytravet som jag fattade det:) ) men det är inge kul att stå med en 3 åring idom trånga a-c (tror jag) stallarna. man blir bara stressad när alla ska ut samtidigt. Men jo, de e en bana jag åker till men de e inte min favorit!!!!

Jag har inget emot Mantorp, däremot är det inte ofta vi åker dit, det är lite dåligt med prispengar, för en annan är det lättare och mycket närmare att komma med/åka till Jägersro med 30.000 kr i förstapris i de flesta lopp eller Halmstad med 15.000 i nollelopp och bra proppar för poänglösa hästar.

vi stod verkligen i valet eller kvalet om vi skulle åka överhuvudtaget. var snöstorm och vi körde i 40 ett tag. Var oxå trafikproblem i jönköping och det stod ca 300 lastbilar på ett o samma ställe. Mer problem blev de och jag trodde att allt kommer gå åt ----- idag. men vi kom fram och älsklingen slutade två :love: . han var jätte duktig och var slagen med ett huvud. hade upploppet varit längre så hade han antagligen vunnit. Men vem bryr sig nu:)

Slutledning: Upploppet på Mantorp är för KORT!!! :angel:

Nä men vad kul att det gick bra när ni var så modiga och åkte...

/// ghost

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Travaren Evartti har nu tjänat sammanlagt 1 156 145 euro i prispengar på sina lopp. Det är mer än den legendariska Viesker vann under...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Proffstränaren Anders Eriksson, 34, kör nästa lördag sitt största lopp någonsin: Svenskt Trav-Oaks. Stallet har också fått in sex hästar...
Svar
0
· Visningar
93
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En allvarlig olycka har inträffat på Jägersro trav- och galoppbana under söndagen. En person klämdes illa när startboxen föll ihop...
Svar
0
· Visningar
175
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En travhäst har dött på Mantorp efter att smittas av EHV-1. Ytterligare en häst är smittad. – Vi tror inte att att det spridit sig...
Svar
0
· Visningar
254
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?