Mantorp Classic täcken?!

EmmaW

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av dessa? Hur är dom i kvalitén?
Håller dom tätt eller är läckage vanligt?
Dela med er av era erfarenheter tack! :)

Puttar upp den här gamla tråden och ser om det är någon nu, ett gäng år senare, som har erfarenhet av dessa täcken?

Fyller på frågeställningen med om någon vet hur de är i bogen?

Jag köpte ett på rea förra året där spännena gick sönder när hästen gick ur boxen första morgonen, de mer eller mindre for isär av belastningen och sköt nästan personalen i huvudet 💀

Men det är bra täcken, speciellt de som är 1200d. Halvhalstäckena jag provat är trånga i bogen, de vanliga verkar rätt normala.

Jag köpte ett på rea förra året där spännena gick sönder när hästen gick ur boxen första morgonen, de mer eller mindre for isär av belastningen och sköt nästan personalen i huvudet 💀

Men det är bra täcken, speciellt de som är 1200d. Halvhalstäckena jag provat är trånga i bogen, de vanliga verkar rätt normala.
Men oj, hur är det ens möjligt :o😅

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är...
2
Svar
25
· Visningar
675
Senast: Lemeie
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 498
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
150
Senast: Shixle
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
909
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka