Månsan Då & Nu

millus

Trådstartare
Nu har Månsan varit hemma 4 månader efter den ofrivilliga trippen ner till Helsingborg. (48 mil hemifrån)

Så här såg hon ut innan hon försvann:
IMG_1544.jpg

bild038.jpg

Så här såg hon ut efter 2,5 månad som strövarkatt i Helsingborg. De fick raka henne pga alla tovor och fästingar. När de ringde och sa att de hittat henne är nog den bästa händelsen i vår familj. Både jag, min man och vår dotter grät som besatta när vi träffade henne. Min mamma var med på videosamtal och grät också som en tok. Till och med personalen på djurhemmet grät!
IMG_5835.jpg

IMG_5817.jpg

Så här ser hon ut idag, bilden är tagen i morse när hon var med min son och lekte med hans playmobil.
IMG_7188.jpg

IMG_7185.jpg

Ett stort hurra för Sveriges djurhem som gör ett fantastiskt arbete och då speciellt till Tassebo i Helsingborg!

Sv: Månsan Då & Nu

Månsan ! En av mina absoluta favoritsolskenshistorier !

Hon är dessutom en utomordentligt vacker katt !
Tur att det vr sommartid när hon var rakad - det ser så kallt ut !

Andra bilden är tagen när den översociala Månsan var med på Buketräff hemma hos mig...Vi var typ 10 bukefalister och Månsan skulle förstås klämma sig ned på kökssoffan och vara i centrum!

Jag kan inte se korten, men jag vet ju att hon är en av världens finaste Månsor!!1

Andra bilden är tagen när den översociala Månsan var med på Buketräff hemma hos mig...Vi var typ 10 bukefalister och Månsan skulle förstås klämma sig ned på kökssoffan och vara i centrum!

Typiskt gulleMånsan.... :love:
Funderar på om hon skulle vilja ta lite semester i Forshaga månne..... :angel:

Åh, jag kommer ihåg din tråd att hon var borta men missade upplösningen helt och hållet. Hur sjutton hamnade hon i Helsingborg?! :eek:

:bow:

Till djurhemmet, till er som inte gav upp och framför allt till Månsan som kämpade själv!

Åh, nu blir jag så rörd så tårarna börjar trilla. Jag tänker på stackars lilla Månsan som gick där i Helsingborg o säkert undrade vart hennes familj och hus tagit vägen? Och jag som letade här hemma i över 2 månader och till slut accepterade att hon var borta för alltid! Fast min första tanke var ju att hon var med flyttlasset, fast jag ringde hyresgästen tre gånger för att höra om hon verkligen inte kunde kommit med...Jag ringde till och med till en person som jag hittade på eniro, som jag visste bodde granne med min fd granne på hans nya adress!

Instämmer med övriga, en riktig solskenshistoria. Och vilken katt det verkar vara, Klokast i stan. Typ. :D

På den rakade bilden, där hon står, ser hon ut som en pudel :o :D

Liknande trådar

Övr. Katt Ja, i dagarna är det ett år sedan min älskade katt försvann. Många minns nog mina desperata trådar med bilder från olika ställen om...
Svar
10
· Visningar
1 785
Senast: AnnaHo
·
Övr. Katt http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=759686&highlight=m%E5nsan Länk till tråden om min försvunna katt!!! I förrgår var jag i...
2
Svar
34
· Visningar
2 412
Senast: millus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar