Men varför organiserar inte män kampanjer och insamlingar för den forskningen då?Det hade ju inte behövt vara så om det fanns fler skydd än kondom för män också...
Snacka med dina vänner och dra igång förändring på den punkten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men varför organiserar inte män kampanjer och insamlingar för den forskningen då?Det hade ju inte behövt vara så om det fanns fler skydd än kondom för män också...
Jag har i mina snart 60 år trott att män får erektion pga upphetsning. Inte pga avsaknad av kondom.. Det var ju ett väldigt sunt sett att se på det? Så man är dålig på att ligga för att den slaknar pga kondom ?
Det är såna kommentarer som gör att många män känner prestationsångest...
. Det var ju ett väldigt sunt sett att se på det? Så man är dålig på att ligga för att den slaknar pga kondom ?
Jag skulle tro att det som menas är att det finns andra sätt att ligga vidare på även om kuken inte vill vara med på en stund. Allt handlar inte om penetration.
För att inte tala om allt underbart sex man kan ha helt utan penetration....Gudars nej. Tack och lov har jag en karl som verkligen inte ser enbart penetration som sex
Man är skitdålig på att ligga om ens lösning på att man slaknar med kondom är att någon annan ska äta hormoner.. Det var ju ett väldigt sunt sett att se på det? Så man är dålig på att ligga för att den slaknar pga kondom ?
Denna jävla "prestation" som kopplas ihop med sex.Jag håller med om en massa av ovanstående men förstår också hur det här med att killen slaknar är ett problem för många - mannens potens är ju så förbaskat helig att den till och med får kvinnor att må dåligt när den "misslyckas". Minns inte om det var i dejtingtråden eller någon annan där det var flera som uttryckte att de tog på sig ansvaret för en slak kuk, och det är så sorgligt.
Delvis för att det inte är okej för en man att inte få erektion eller inte känna lust och delvis för att en kvinna fortfarande känner sig ansvarig.
Oavsett er erfarenhet betyder inte att det är ovanligt. Behövs större underlag.
Verkligen? Du gillar ju annars att göra svepande generaliseringar baserat på ditt eget underlag, vill jag påpeka.
Ja, och ni gillar att rata dom också
Jag kan mycket väl förstå att många män önskar att det fanns alternativ till kondom för de att skydda sig mot graviditet. Jag har ofta hört män påpeka att känslan är en helt annan, att det gör det svårare att vara helt spontan och att det blir begränsande av vilka ställningar etc som fungerar. De använder kondom men skulle gärna se ett alternativ för män att använda.
Jag kan mycket väl förstå att många män önskar att det fanns alternativ till kondom för de att skydda sig mot graviditet. Jag har ofta hört män påpeka att känslan är en helt annan, att det gör det svårare att vara helt spontan och att det blir begränsande av vilka ställningar etc som fungerar. De använder kondom men skulle gärna se ett alternativ för män att använda.
Det finns inga bra alternativ vad jag vet som inte involverar kirurgiska ingrepp men å andra sidan har jag inte direkt utforskat ämnet heller.Fast det finns det ju om man har en fast partner? En man kan sterilisera sig eller promt hävda att det behövs manliga, hormonella preventivmedel.
Har man däremot INTE en fast partner är det ju ett riskspel med sjukdomar oavsett om den kvinnliga partnern skyddar sig/hävdar att hon skyddar sig eller inte.
Det finns inga bra alternativ vad jag vet som inte involverar kirurgiska ingrepp men å andra sidan har jag inte direkt utforskat ämnet heller.
Mest är bortförklaringar? Jag ser inte varför de skulle ljuga om det. Ställningarna kan genomföras men inte nödvändigtvis vara "lika bra" eller "särskilt bra alls".Jag har hört samma men tycker faktiskt att det mest är bortförklaringar. Vilka ställningar skulle inte kunna genomföras för att mannen har kondom på sig? Jodå, nog tusan kan man vara spontan. Inga problem alls.
Javisst så kan man göra jag kommenterade bara på att män inte alls skulle vara intresserade eller bry sig om alternativ vilket inte stämmer.Ett mycket enkelt kirurgiskt ingrepp. Jämförelsevis, om man nu inte vill ha barn. VILL man däremot ha barn i framtiden får en väl stå ut med kondom så länge och sponsra den forskning som så småningom leder till ett fungerande, manligt preparat.