Manrosetter, ær det lov?

Sv: Manrosetter, ær det lov?

Synd det e ju fint, tycker det borde få vara lov med vita åtminstonde.

Vart i TR står det? (är bara nyfiken och känns som att det skulle ta evigheter att hitta det om man inte vet om det redan haha)

Mom 224
All dekoration av häst/ponny med föremål som rosetter, blommor etc är förbjudet. Flätning av man och svans samt mönsterrykt på bakdelen är tillåtet. Lössvans är förbjuden.
Åsidosättande av reglerna i ovanstående moment leder till uteslutning ur klass/klasser.

Den som söker finner!

Super! Tack :)

Hade inga planer på att ha rosetter i min pålles man eller nåt, men är ju bra att veta exakt hur det såtr :)

Lössvans är förbjuden.

Vem i herrans namn skulle få før sig att fæsta fast en løssvans på hæsten:crazy::rofl:

Lössvans är förbjuden.

Vem i herrans namn skulle få før sig att fæsta fast en løssvans på hæsten:crazy::rofl:

Jag skulle nog kunna ha tänkt mig att göra det, då min förra häst fick svansen avtuggad av sin hagkompis. Han hade hår längs hela svansroten, men inte mycket längre än så. Inte så snyggt på en dressyrhäst... :D

Lössvans är förbjuden.

KL Jag tror det är vanligare än du tror. På ett stall jag hade pollen på tidigare var det en häst vars svansrot växte inåt. Hästen hade max 20 svanshår. Mellan tävlingarna klippte hon av svans från en annan häst och satte fast på sin hästs små stumpar. Anledningen till det var att den skulle kunna skydda sig mot insekter.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Efter att dansk dressyr fått ännu ett uppmärksammat fall där hästar far illa, kallades Danska Ridsportförbundets ordförande Dan Boyter...
Svar
0
· Visningar
67
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Har du en 5-, 6- eller 7-årig lovande dressyrhäst registrerad i SWB? I april är det dags för inventeringar inför unghäst-VM i dressyr 2024.
Svar
0
· Visningar
152
Senast: Gunnar
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 187
Senast: Fiorano
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 363
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar