Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stå det mann eller kvinna på sadlardet har jag aldrig sett.
Inte bara sitsen!
Hur många gånger har man inte sett svart när nötterna kommit i kläm i en fruntimmerssadel!
Har även förstått att manskapssadlarna kan skava otreligt på tjejer ibland.
Många glömmer att det är inte bara hästen somär individ, sadelfan ska ju även passa till häcken på ryttaren, minst lika svårt at reda ut!
Ptr
Jag säger bara en sak.. BOMLÖS!!!Så skön och anpassar sig efter din alldeles egna rumpa efter ett tag. Och hästen är supernöjd eftersom hon inte hindras på något sätt i sina rörelser!
Dock fullkomligt gräsliga att sitta i om man föredrar smal midja på sadlarna.
För övrigt så skall man inte tro på allt som försäljare lurar i en om saker och ting, bomlöst är inte något att föredra för hästens rygg, bommen fyller liksom en funktion med sin tryckfördelning som aldrig kan uppnås i en bomlös sadel.
Kieffer Master var en av de första sadlar jag uppmärksammat ska vara skapta särskilt för en kvinnas bäcken. Värre sadel har jag nog inte suttit i. Tyvärr har jag i två olika omgångar fått lida med en, då hästarna fungerat i dessa under en övergångsperiod.
Den är så framåttippad (trots att den ligger i våg) att den håller på att skicka en över öronen vid lättridning. Jag undviker den gärna. Men jag har inte - vad jag känner till - provat någon annan sadel speciellt utformad för tjejer.
Soffkuddmodellerna är väldigt otrevliga när man trivs i sadlar med smala midjor. Det håller jag med om. Men sätter man sig i en bomlös med uppbyggt och smalt säte så sitter man jätteskönt. Det är STOR skillnad på olika bomlösa modeller.Dock fullkomligt gräsliga att sitta i om man föredrar smal midja på sadlarna.
Jag kan bara inte sitta bra i breda sadlar. Kroppen protesterar vilt. Smal midja är ett måste. (Jag har både bomlös och bomsadel till min breda häst och båda med smala midjor förstås.)
Till TS
Jag har hört att det ska finnas sadlar speciellt tillverkade för kvinnokroppen, men jag har inte provat någon. Jag är mera byggd som en man i kroppen på utsidan, men det är jag ju inte på insidan. Undrar vad som passar mig då enligt tillverkarna? (Jag brukar fö trivas väldigt bra i sadlar som män gillar)