• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Tosa
  • Startdatum Startdatum
T

Tosa

Finns det en gräns för hur hög ett kallblod/varmblod får vara för att få starta i trav? :banana:

Men blir de FÖR stora är det inte lätt att hitta utrustning som passar! Vi hade en lång dam som var 174 cm, hon fick inte plats i en sulky utan fick tävla sina få starter i sulkett...

/// Ghost

Ja men då är ju Dixan mycket större, jag har ju bytt ner mig till ca 152 cm och lägre där bak!
Travshopen trodde ju att jag skämtade när jag kom och skulle ha 10,5- bett till ett varmblod. För att inte tala om varje gång jag kommer och frågar om det och det finns i small. Det kan ju bara ettåringar ha får man till svar... :eek:

vet hur du har det..
Själv får jag köpa och sen får de "korta av och ta in" :(
Det värsta är ju att hon är så himla lång så alla täcken är antigen för korta eller för stora i halsen :cry:

.......det här med att täcken är för stora i halsen känner jag igen .........bogskav bogskav bogskav :( :( :(.............aj aj aj :cry: :cry: :cry:...........och min är i alla fall nästan 155 i mkh

Ponnysele funkade ju inte ens på min russ, och det berodde inte på att han var tjock (tvärtom var det ett rent h-e att hålla hull på honom) varken bukgjord eller ryggstycke funkade i ponnysize :eek: Men vad gjorde det, det funkade ju med varmblodens selar... :idea:

/// Ghost

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
317
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Gnägg I familjen finns 2 varmblod 21 och 10 år och två shettisar 26 och 17 år. De är redan en tight flock då varmbloden kom hem till oss i...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 763
Senast: Hedinn
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
839
Senast: Cattis_E
·
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: Snurrfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama