Sv: Manhjälp

det var ju smart! tänkte jag inte på.. luggen vågar jag inte klippa! hästen bredvid har det och han ser ut som ett snille haha :angel:

såå lång lugg har han väl inte?

Bild094.jpg

Nej, nej, nej...klipp INTE luggen ! Det är inte fint. Låt pannluggen vara.
Manen tycker jag att du ska rycka kort, är helt klart de snyggaste.

Nej, nej den är perfekt och ser naturlig ut! Ryck manen om du är duktig på att rycka, annars kan du köra min stil, att först rycka manen jämntjock och sedan fixa längden med trimkniv!

ja tycker jag med! lägger upp kort ikväll så får ni se hur han blev! :)

Nej.. klipp inte utan ryck den.....och låt luggen vara...Det lycker jag helt klart är finast.

Ser att du är inför samma sak som mig :p
Måste också ta och snygga till häststackarens man, just nu är den halvlång och han passar verkligen inte i lång man så jag måste ta och fixa den.
Tyvärr är jag urusel på det :/

Väntar på bilder hur det blev för dig :D

Just nu tycker jag väldigt mycket om vad jag kallar "Lisen&Peder-man". Det innebär en tjock lite längre man som man håller snyggt klippt. Flätar man sån man på tävling blir det stora fina knoppar! Flyinge verkar ha samma "frisyr" på sina hästar.
Jag tycker att det är jättesnyggt! Så mitt tips är att du bara klipper topparna...

Nu var det klart! Tänkte att jag först skulle klippa lite och sen rycka men såklart gick ju inte lille pållen med på att jag skulle rycka den! Så den fick bli klippt.. :cool:

Här får ni se hur han blev iaf!

Före:
IMG_1024.jpg

och efter:
IMG_1029.jpg

IMG_1035.jpg

Nå vad tycker ni`? :smirk:

Jag tycker en ryckt man är snyggare än en klippt :angel: sen så tycker jag om långa manar :love:

Liknande trådar

Katthälsa I torsdags var Miss Li hos veterinären för att hon hade ett litet sår, cirka 2-3cm, som behövde tittas till. Veterinären konstaterade...
Svar
2
· Visningar
889
Senast: Bapelsin
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
940
Senast: Unafraid
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 351
Senast: Hellhound
·
Utrustning Tror att jag ska ta tag i sadelbyte i vinter och funderar en del kring vad som skulle kunna vara aktuellt att prova. Tänker en del...
Svar
6
· Visningar
996
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama