Många frågor... ???

M

MaLu

Håller på att samanställa min pållas stamtavla med lite hjälp från internet och några vänliga själar. Men jag förstår inte riktigt all information som jag hittar.

ox är väl arabiskt fullblod men om det står xx då? vad är det?

Har hittat många ston där det står Han. och så ett nummer med romerska siffror, vad är det?

Andra ston står det Trak. och så ett nummer. Vad är Trak. förkortning för?

Vad är RÄ förkortning för?

Frågar man ingenting så får man ingenting veta! :) Kommer säkert på fler frågor snart. :D

mvh/malu

xx = engelskt fullblod

Han. och romerska siffror = Hannoveraner + stamboken (tror jag, Hannoveraner är jag säker på)

Trak. = Trakehner

RÄ = Rasstambok för ädla hästar (föregångaren till dagens halvblodsstambok)

Fråga på du bara!
Susanne

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 764
Senast: Fetaost
·
T
Avel Ja, som rubriken lyder så funderar jag på att lägga ridningen på hyllan och skaffa mig ett avelssto och börja "avla". Jag har alltid...
Svar
7
· Visningar
1 199
Senast: Mabuse
·
Avel Jag har haft mitt sto på naturlig betäckning för första gången. Har tidigare betäckt henne per semin och då var ALLA kostnader specade...
Svar
5
· Visningar
1 651
Senast: CK
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 774
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama