L

Lugowina

Hej.
Jag undrar om man måste göra nått men manen i dressyren på lokal nivå?? :bump: :o

Sv: Manen

Lugowina skrev:
Hej.
Jag undrar om man måste göra nått men manen i dressyren på lokal nivå?? :bump: :o

du behöver aldrig göra nått med manen i dressyr (är dock osäker på hur det är vid de högre klasserna)

de finns inga såna regler för några klasser..... men av tradition knoppar man manen

På svenska tävlingar finns inget krav, inte ens i de svåraste klaserna. På internationella tävlingar KAN det finnas krav på att knoppa manen, jag har inte läst FEI:s tävlingsreglemente.

Man brukar knoppa hästarna, om det är möjligt.
Men hästar med stubbman kan men ju inte göra det på.
Hästar men lång man kan det ju vara fint att göra ardennerfläta, eller kanske fisknätsflätning, eller varför inte bara ha den utsläppt?

Det står inte någonstans att man e tvungen att knoppa, men det ger ett prydligare intryck på ekipaget.

hej.
Hon har jätte lång man.
Jag vill inte klippa den bara för att tävla. :D

låt den va utsläppt! det är jättesnyggt med hästar med lång man.
eventuellt kan man fläta den typ en dag i förväg så den blir lite "vågig" de e skitsnyggt!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag kikar på hästannonser och hittar en ponny som går som ridskoleponny. Den ligger på medelsvår c nivå i dressyren! Det måste väll...
Svar
13
· Visningar
1 389
Senast: Blyger
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 279
R
Kropp & Själ Hej! Jag har två frågor som är om att bli sövd och så. 1. Ni som har blivit sövda hur känns det? Och hur går det till och hur känns det...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
10 232
Senast: SiZo
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
693
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka