Månen är bedövande vacker, ut o titta!

Jag är också alldeles förvirrad. Bor i Malmö där månen skulle dyka upp redan vid 21.15. Är nu ute och letar, men jag kan inte hitta någon måne? :cry:

Månen står lågt just nu, sydost typ. Själv ser jag inte men hoppas att den ska synas om en stund, skulle ju vars total förmörkelse rätt länge iaf :)

Men alltså vad är sannolikheten den här sommaren? Det är tvärmolnigt :( Helt meningslösa moln för de har bara gett 7 droppar regn.
Jag som hoppades att jag äntligen skulle få se en månförmörkelse men det är nog inte meningen.

Här var det också molnigt, så såg inget :( Massor av folk på bryggan, men vi blev snuvade på konfekten. Så typiskt! Januari 2019 är nästa blodmåne, men utan mars då.

Det är ju dessutom döläckert när den går ur skuggan, så ni som inte har mulet kan fortfarande se nåt nice även om ni inte hinner se den totala förmörkelsen :up:

Lite ljust nu kanske, men den syns lite iaf :p

Bifogade filer

• 20180727_230245.webp
    20180727_230245.webp
    189,7 KB · Visningar: 96
Det var svårt att hitta den i början, väldigt ljussvag. Nu syns den tydligt, men nu är det ju slut på den totala förmörkelsen.

Har sett den det var svagt väldigt svår att upptäcka. Jag såg den när solförmörkelsen slutade. OCh det gula kom fram Men inte speciellt röd. Inte alls som jag sett på bilder

Ja vi letade måne för glatta livet och hittade ingen alls när den skulle peaka. 22.47 kunde jag skönja lite och sen såg vi den bra fram till nu när den nästan är vanlig igen. Mars syns bra under också.

Strax efter det att den totala förmörkelsen var slut kröp den fram bakom molnen. Typiskt men bättre än att inte se den alls.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 749
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 341
Senast: lillkillen
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 663
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv... 2
Svar
24
· Visningar
7 489
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka