Man vet att man börjar bli gammal när...

Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

*räcker upp hand* Jag var inte heller född då (och det går jättebra :D ) men jag har faktiskt sett den filmen. Guldstjärna till mig? Ja jag tror det! :banana:

... man inser att barnen fyller 36, 32 och 27 nästa år... Hur gick det till, själv fyllde jag nyss 17.

marti130 f -56

Så någonstans har min tidsuppfattning stannat, är det någon som känner igen sig? :p
Ja! :eek:

Alla födda mellan 90 och 99 kan omöjligt vara över 15 år (eller ja... snarare kan de födda 96 till 99 omöjligt vara över 10), och de som är födda 00 och framåt är ju bara bebisar, kan de ens prata än?

Haha, jag var tvungen att googla för att ens vara säker på vilken film det är :p
Var ju bara två år när den kom, min lilla skitunge!

Jag kan fortfarande komma på mig själv med att svara 19 när nån frågar hur gammal jag är :angel:

Igår när jag ringde min bank och fick uppge mitt personnr, så hörde hon som svarade fel och återgav det till 93XXXX (jag är född 83)

Välkommen till de vuxnas verklighet! ;)

När du var 2 år gick jag ut 9:an.
Sååååå jag skulle nog kunna tänka detsamma om någon sa i telefon "83xxxx" om mitt personnummer! :D

Min mamma säger ofta fel ålder när nån frågar om hennes ålder, hon känner inte sig som 63 år som hon egentligen är.

Jag känner mig skitgammal. Jag är född 80. Det gör mig gammal. Jag har i flera år känt att livet rinner i från mig lite och att jag inget vettigt gör eller har gjort. Har haft svårt att förlika mig med att det jag gör nu är ju det som är livet. Men så en dag blev jag vuxen och insåg att JAPP, jag ÄR gammal så det är dags att sluta vänta... på vad det nu känts som jag väntat på.:p

Min äldsta son är född i början av 2002. Vet ni om att det snart bara är 3 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) år till han kan få köra moped och leka i snön och riskera att dö på vägarna?! :nailbiting:

I dag pratade jag, min mor och barnen om min moped och jag sa att jag ska renovera upp den i toppskick till dottern som nu är 7. Det ger mig 8 år att spara pengar för det. Mopeden är 40 år när min dotter ska få den! :nailbiting: Min mor bad mig tänka om. Men varför? Det är ju min moped, det var väl inte så länge sedan jag var 15 år gammal och körde i första snön som det året kom den 4 november?! :nailbiting::banghead::D:o Det var ju nyss liksom!!!

Så någonstans har min tidsuppfattning stannat, är det någon som känner igen sig? :p

Hehe, vet precis hur det känns.
JAG blir inte äldre (har fastat någonstans runt 22-årsåldern) men alla runtomkring blir plötsligt stora och tar körkort och flyttar hemifrån.
Och jag känner bara "hur hände det här??".

Är själv född 85, så jag är ju inte jättegammal. Men jag tycker fortfarande att det var väl inte sä längesedan jag gick ur gymnasiet...
Det gjorde jag 2004, snart 10 år sedan:crazy:
Och det var väl inte så längesedan jag och sambon förlovade oss?? Det var ju bara något å sedan??
Eehh, nej, det var strax över fem år sedan. Och vart tog den tiden vägen???
Och sambons dotter, född 96, är fortfarande bara en liten flicka i min ögon, men hon blir ju faktiskt myndig till våren!!!!

Och jag känner mig gammal när jag inser att trådarna på "Senior" är bra mycket intressantare än de på "Ungdom", när hände det? När slutade man vara intresserad av att prata musik, smink och plugg? Eller ja... jag kanske aldrig började, men ja, ni fattar. :confused:

Och att jag är stressad för att det känns som att livet rinner iväg, shit, jag är snart 25, inget har hänt, jag är inte ens färdigutbildad! Jag är snart tant! När ska jag hinna göra allt jag vill?! Ahhh!

Alla födda på 90-talet är småbarn i min värld (89:a. Haha.) Har någon ens hunnit födas efter -00? Det var ju nyss?

VA?! Leggade inte kassören mig?!
VA?! Leggade kassören mig?!

Herregud, min äldsta bror fyllde nyss 29, han är snart 30! 30!!

Och när började 96:or rida STOR HÄST?! Och tävla SVÅRKLASS?! :eek:
Någon måtta får de vara, de ska ju ledas runt på shetlandsponnier än!
...

Närå, jag är ganska tillbakalutad egentligen, det löser sig, jag hinner. Men det är ungefär sådär jag tänker de få gånger jag blir lite åldersnojjig. :p

Eller som när folk ska köpa häst: "Den är född 06 och går LA" :cautious: Du menar "insutten" va? :D

Jag tänker hela tiden att hästar som är födda -95 är 6år gamla och har inte gått särskillt höga klasser. :D Men i verkligheten de ju 18år...

Bilar av årsmodell -00 tycker jag också är nya :cautious:

Jag tänker hela tiden att hästar som är födda -95 är 6år gamla och har inte gått särskillt höga klasser. :D Men i verkligheten de ju 18år...

Bilar av årsmodell -00 tycker jag också är nya :cautious:

Min häst är född 93 och när jag köpte henne var hon 13. Hon är alltså inte äldre än 13 år ibland :D

I tisdags uppdagades det att inte en enda av mina studenter hade sett Dances With Wolves av den enkla anledningen att de INTE VAR FÖDDA när filmen kom ut. :crazy:

Det skall tilläggas att jag undervisar på universitetsnivå och det är alltså inga förskoleelever vi pratar om.

Hur man man liksom inte ha varit född när Dances With Wolves gick på bio?

:rofl:

Ha ha ha! jag svimmar!!

Och att jag är stressad för att det känns som att livet rinner iväg, shit, jag är snart 25, inget har hänt, jag är inte ens färdigutbildad! Jag är snart tant! När ska jag hinna göra allt jag vill?! Ahhh!
Vet du, jag är 45 och är inne på min tredje yrkesutbildning (varav en av dem avbröts). Det tar åtminstone 2½ år till innan jag är klar. Och då kommer jag ändå ha mer än 15 år kvar i arbetslivet.

Sluta stressa, helt enkelt! När du är 45 kommer du inse att vid 25 var du fortfarande ung och naiv ;)

Jag hoppas verkligen att man fortsätter utvecklas och lära sig allt eftersom man åldras. Jösses vad spännande det ska bli att lära känna sig själv som 50 bast!

Förövrigt är jag inte ensam om att tänka på mig själv som ung, senast igår frågade en kund vilket gymnasieprogram jag gick som möjliggjorde att jag klippte får på lektionstid:p (jag är 28 bast).

Men alltså, helt ärligt, man är inte gammal om man är född -83 heller! Då har man ju precis slutat skolan ju! Eller?? :confused:

ameo, årgång -68

Alla 80-talister är väl tonåringar och 90-talisterna barn och 00-talisterna spädbarn, iallafall i min värld är det så? :)

Alla 80-talister är väl tonåringar och 90-talisterna barn och 00-talisterna spädbarn, iallafall i min värld är det så? :)

Jag är minsann ingen tonåring, jag är en skitgammal kärring som redan gjort allt man brukar göra i livet :P

Jag blir snart gubbe på riktigt men jag tycker det känns som jag har mycket kvar att göra i livet.

Det där med att se ung ut. Jag är född 1986. Får fortfarande visa leg för precis allting. Rekordet var när jag på Willys skulle köpa nässpray, Alvedon eller något sånt. De har 18-årsgräns på läkemedel och jag får vackert visa mitt körkort. Trots att jag vid det aktuella tillfället hade min kriminalvårdaruniform på mig :p

För mig är det precis tvärtom. Har ALDRIG fått visa leg i något sammanhang, inte ens när jag var 20...häromåret, eller nähä, det var visst 25 år sen, men i alla fall. Måste ha sett skitgammal ut hela livet på något sätt.

började på "senare" år studerat igen. Och inser att mina klasskompisar är 9 år yngre än jag, födda 93. Då går man väl i lågstadiet, inte högskola?????:nailbiting:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka