Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst är det synd, men det enda man kan göra är att ge dem verktyg att hantera det, tänker jag. Delvis genom att fortsätta förändra mansrollen som fortfarande säger att det inte är okej att söka hjälp (för hjälp finns, för alla!) - men att någon ska kunna göra någonting som är förknippat med eller baserat på dejting är inte realistiskt.Jag är inte så mycket inne på att det handlar om våldsamhet eller ens risk för det även om det nog är möjligt utan jag är mest inriktad på personens lidande oavsett kön och vad man kan göra åt det. Det är sorgligt att det finns så många personer som är ensamma och mår dåligt av det, det är en hemsk och i slutändan kanske farlig kombination tror jag.
Hela den här dejtingen via appar och socala medier är i högsta grad uppbyggd på könsstereotyper tror jag.
De korta tid jag var i svängen så sökte den absoluta majoriteten män i min ålder (övre medel- )följsamma kvinnliga personer som gärna skulle ge upp allt och flytta in för att hushålla hos mannen.
Själva framhöll de sin goda ekonomi och sina tillgångar plus sina aktiva sportiga livvstil.
Högst deprimerande tyckte jag.
Var fanns de intelligenta männen som sökte dito kvinnor? De med samhällsintresse?
Jag läste profiler.Vad menar du med att männen sökte? Hur sökte du?
En av huvudgrunderna är den demografiska snedfördelningen mellan antal män och kvinnor och det är ett samhällsproblem, ett allvarligt sådant. Flera forskare har också gått ut i debattartiklar och varnat för konsekvenserna.
Finns det några sidor med den här statistiken? Jag hittade en som hade flöde upp till 2019 men eftersom jag inte har exel kunde jag inte ladda hem och läsa.
Edit: sidan angående migrationsstatistiken hittade jag och den verkar ju enbart positiv för den som oroar sig, om den stämmer.
Ytterligare något att tänka på: är den som reagerar på singellivet på det vis männen i artikeln beskrivs göra verkligen redo för ett förhållande överhuvudtaget? Jag skulle vilja säga nej.
Han har en poäng tycker jag i att det är lättare att få människor utan framtidsutsikter att gå i krig än de med familj och saker att förlora. Jag tror gruppen killar med attityden "Ge mig ett fruntimmer annars blir jag våldsam" är väldigt liten. Vakterna i förintelselägren var vanliga människor, trots allt.
En intressant fråga tycker jag är om människor som förr i tiden hade blivit utmärkta partners idag inte ens får chansen för att de inte kan hantera nätet och de här förutsättningarna bra?
Fast det enda sättet att träffa partners idag är verkligen inte genom nätet, alla gamla goda vis finns ju också kvar. Nätdejting är ett tillägg, inte någonting som hindrar folk från att också träffas naturligt genom vänner eller intressen till exempel.
Att sedan Hålla kontakten genom till exempel telefon eller meddelanden kan till och med min farmor göra.
Jo, visst, så är det, men det sker ett skifte och det ser olika ut över generationerna. Äldre kommer ha kvar det gamla sättet att tillgå medan yngre lever i en annan verklighet.