Men
@Fiorano de flesta män inom ridsporten är väl bögar? De flesta ridlärare, stallägaren är kvinnor?
Detär vissa miljöer som har heterosexuella män inom ridsporten.
Det är illa med ett fall. Väldigt illa.
Klart det finns en del homosexuella män i sporten. Och desto fler kvinnor.
Men visst fasen finns det gott om heterosexuella män i form av tränare, veterinärer, kiropraktorer, hovslagare, tandläkare, hobbyryttare, stallägare, hästägare etc.
Av de jag tränat för och jobbat för är det 4 hetero-män och 1 kvinna. Min nuvarande hovslagare är man. Det har de flesta varit genom åren.
Sambon är hetero-man och kiro för ekipage. Han är ensam med många kvinnor iom sitt yrke.
Han har ju flertalet vänner inom häst som är hetero-män. Jag med!
Min bästa vän är inte hästmänniska och har aldrig varit. Hon blir väldigt faschinerad över hur vissa snubbar i hästbranschen kan vara så hett eftertraktade. Men hon ser ju inte hästkunskap eller häststatus på samma sätt som vi i hästvärlden gör.
En stallkompis till mig sade någon gång att hon aldrig skulle klara av att vara ihop med en man i hästbranschen iom att "alla kvinnor som vill betala på höloftet" och liksom underförstått menade att mannen då skulle ta för sig. Jag sade att om det är så att min sambo skulle inte bara skulle vara oproffsig och inte vilja ha betalt för sitt jobb så vill jag inte vara med någon som är med mig bara för att annat utbud saknas.
Men jag blev förvånad över att den här i övrigt vettiga personen ser så på detta. Hur kan det bli så att en vanlig jävla snubbe blir GUD bara för att han inte är rent efterbliven eller luktar surströmming typ. Så fort som en snubbe är inom häst sänks liksom förväntningarna på denne till knappt något.