T

Tribute

hur många gånger per dag ska man dela upp kraftfodergivad i? våra hästar får nu kraftfoder två ggr/dag är det för lite? de tränas inte för tävling och får därför inte så mycket mat så de får inga stora givor per gång, sen har de fri tillgång på ensilage i hagen så de har alltid något att tugga på
 
Sv: måltider

Det beror på hur stor dygnsgiva du har att fördela. Ger man bara t.ex 0,5 kg kraftfoder eller ändå mindre är det inte nödvändigt att dela den på flera.
Ger man däremot flera kg:n bör man ju dela upp det, på 2-4 givor beroende på mängden.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
833
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 959
Senast: Twirro
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 482
Senast: nexxa
·
Katthälsa Ok. Två problem: Tuva blir lätt hård i magen och Maggan lös. De äter blötmat (Bozita ren) ett halvt paket om dagen (delat på tre...
Svar
18
· Visningar
1 673
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp