T

Tribute

hur många gånger per dag ska man dela upp kraftfodergivad i? våra hästar får nu kraftfoder två ggr/dag är det för lite? de tränas inte för tävling och får därför inte så mycket mat så de får inga stora givor per gång, sen har de fri tillgång på ensilage i hagen så de har alltid något att tugga på

Sv: måltider

Det beror på hur stor dygnsgiva du har att fördela. Ger man bara t.ex 0,5 kg kraftfoder eller ändå mindre är det inte nödvändigt att dela den på flera.
Ger man däremot flera kg:n bör man ju dela upp det, på 2-4 givor beroende på mängden.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
405
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
Katthälsa Hur fodrar ni helst om ni kan välja? Antal måltider per dag? Hur ofta? Jag har tänkt att jag vill försöka ge Ping mat fler gånger per...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar