C
Connaisseur
Har en unghäst som på mycket kort tid utvecklat två tumörer vid sitt juver. Avblekbar skimmel. Skall ringa klinik på måndag och boka tid för undersökning, tills dess vore jag tacksam om ni delade med er av erfarenheter och dylikt. Hästen har dålig aptit och har haft det under den tid den varit i min ägo, är inte direkt mager men åt det smalare hållet med usel överlinje. Trodde det hade sina naturliga förklaringar men nu börjar jag se ett samband. Känns väldigt dystert just nu, en vän med erfarenhet av melanom hos hästar skall kika på hästen i eftermiddag. Själv har jag ingen erfarenhet av melanom mer än att jag teoretiskt är insatt i vad det är.
Hoppas på att det är godartade tumörer men med tanke på hur snabbt händelseförloppet varit hittils samt att det är en unghäst så känns det som att oddsen kanske inte är helt utmärkta. Har det någon påverkan att det är en unghäst samt att tumörerna vuxit så fort, eller är det jag som är ute på fel spår?
Foto kommer strax om någon är intresserad av att se.
Hoppas på att det är godartade tumörer men med tanke på hur snabbt händelseförloppet varit hittils samt att det är en unghäst så känns det som att oddsen kanske inte är helt utmärkta. Har det någon påverkan att det är en unghäst samt att tumörerna vuxit så fort, eller är det jag som är ute på fel spår?
Foto kommer strax om någon är intresserad av att se.