Målat om!

Chili

Trådstartare
I sommar har vi lagt allt krut på stallet, och här kommer resultatet! Vi är inte helt klara än men har fotat det som är klart eller så gott som klart. Är ju pinsamt hur det har sett ut, man har ju varit väldigt hemmablind och inte tyckt att det är sååå illa... :grin:

Innan man målar måste man städa! Innan såg det ut såhär:
13.jpg

12.jpg

:crazy: Ändå städas och skrubbas det runt krubborna rätt ofta. Men så tog vi itu med skiten! En heldag när alla hjälptes åt.

15.jpg

16.jpg

Efteråt var det såhär skinande rent i boxarna :)
24.jpg

Sv: Målat om!

Nu var stallet redo att målas om! Mamma var målnings-chef :D Här kommer före och efter bilder!

10.jpg

23.jpg

11.jpg

21.jpg

9.jpg

22.jpg

Skillnad?
25.jpg

Senast ändrad:

Allmänt disgusting hörna vid vattnet. Den hyllan kommer inte tillbaka!

5.jpg

4.jpg

Nästan färdigmålat:
20.jpg

14.jpg

Här har vi bara hunnit måla det bruna och borsta av allt löst kalk (det vita).
26.jpg

De två helt klara boxarna, även taket är klart!
17.jpg

18.jpg

Vi har ju även tagit ner alla fönster och putsat dem, putsat fönstergallerna samt målat om hela utsidan av stallet också! Allt vitt på utsidan ska också hinnas med, fönster- och dörrkarmarna alltså och gärna även måla om dörrarna. Det är så härligt att se resultatet när man börjar bli klar! :)

Haha ja, en hel del träningsvärk och blåsor på händerna. Jobbigast har helt klart varit att borsta alla vita väggar rena från kalk, annars fäster inte målarfärgen :cool: Vi började i juni med utsidan och nu är vi snart klara. Helt klart värt det :)

Tack och ja, så fint :D Kommer bli ett nöje att spendera sin tid där i vinter, ljust och fräscht :love:

Har massor projekt kvar att göra men detta är nog det allra mest tids- och orkeskrävande jobbet. *puh*

Du är välkommen hit att fortsätta med mitt stall.
Behöver byta taket i halva stallet men kommer aldrig till skott.

Haha, jag har att göra så det räcker, men tack ändå ;)

Ska smacka upp en ny ventilation under hösten också och en ny stalldörr skulle behöva göras. Jag ska försöka bistå med hjälp, men det är pappa som är ingenjören, som tur är!

Och så måste vi få ut gödselstacken på vår plöjda åker. Jobb jobb jobb :D

Måste också häva ut gödseln från plattan. Varför tycker inte ungarna att det är roligt?:crazy:
Har inte tömt boxarna än för spånen är slut. Ska ta tag i det nu när jag pluggat färdigt på taxi-leget. Blir några heldagar innan man är färdig men fy katten vad nöjd man är sen.

Ditt stall blev jättefint, ser så mycket ljusare ut. Jag har gjort det lätt för mig i stallet så vi kör med oljade träväggar. De får åldras med behag.;)

Det tycker jag med, även om den bruna färgen är mörkare än förut (kanske ser svart ut på bilderna men det är brunt ;)).

Och igår var det staketsättning... förstår inte varför det är så kul att rymma ur hagarna?

Fröken Skåne: Tack :)

oj vilket enormt jobb ni lagt ner :) nu måste ju både ni och hästarna vara nöjda när ni kommer in i stallet :)

Jo tack, och det är ju inte helt klart än... :cool: Men hoppas vara klara efter den här veckan!

Ska fräscha upp i foderkammaren också, har en stor trälåda till allt mitt foder. Ska kasta den och skaffa mer hygieniska plasttunnor istället som tar mindre plats. Samt sätta upp hyllor till alla små hinkar och behållare. :) Får ju vara plats-ekonomisk när det är 8 hästar i stallet. Mycket foder ska få plats.

Måste fota utsidan av stallet också! Sååå snyggt är det nu :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Efter tre år av bråk & krångel vänder jag mig till er kära & kloka bukefalister! Jag har nu stått i ca: tre år i ett stall med en...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
20 569
Senast: Jossantt
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
14 234
Senast: Summerwind
·
W
Hästmänniskan Jobbigt läge! Jag står i ett litet stall hemma på gården. Eller ja, hos grannen. Stallet rymmer fyra hästar men stallet är avdelat så...
Svar
6
· Visningar
1 201
Senast: Yrja
·
Övr. Hund Herrn har bott med herrar förr utan problem, bodde då med enbart andra hanar. Han är 4 år gammal, jag har haft honom i drygt ett år. Han...
2
Svar
27
· Visningar
4 187
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar