Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är dubbla, på ena sidan en 1,2 mm "fibre pen" och på andra sidan 0,4 mm "fineliner". De är några år gamla och vissa färger börjar torka, speciellt fineliner-sidan. Dessutom har hon bara 20 sådana pennor, vilket innebär 2-3 nyanser/färg, och hon vill ha ett större urval. "Vanliga" tuschpennor, sådana man kan köpa en hel burk/hink i olika färger, ritar och skriver hon med på fri hand, men tycker inte om att använda i målarböckerna. Hon tycker att sådana "blir randiga" när hon färglägger större fält. Jag hoppas att här kanske finns några som är bra på sånt, och vet vilka pennor som är att rekommendera? Min gissning är att de billigaste inte är speciellt bra, men vilken prisklass bör man titta på för att få bra pennor utan att nödvändigtvis köpa "lyx"?
Vidare tar jag också gärna emot tips om målarböcker! Vi har köpt några olika med blandade motiv. Ofta är det många bilder med väldigt små detaljer, och det blir för pilligt och svårt. Alternativet är målarböcker mer riktade mot barn, men då dottern är 16 år och sist av allt vill uppfattas som "barnslig" så vill hon inte ha sådana. Hon är inte så förtjust i realistiska motiv (djur, människor etc.) utan föredrar mönster och mer "abstrakt". Jag lägger ni ett exempel, så kanske ni får en liten uppfattning av vilken typ av målarböcker vi är ute efter.
Jag blir enormt tacksam om här finns någon med lite bra tips!
Vidare tar jag också gärna emot tips om målarböcker! Vi har köpt några olika med blandade motiv. Ofta är det många bilder med väldigt små detaljer, och det blir för pilligt och svårt. Alternativet är målarböcker mer riktade mot barn, men då dottern är 16 år och sist av allt vill uppfattas som "barnslig" så vill hon inte ha sådana. Hon är inte så förtjust i realistiska motiv (djur, människor etc.) utan föredrar mönster och mer "abstrakt". Jag lägger ni ett exempel, så kanske ni får en liten uppfattning av vilken typ av målarböcker vi är ute efter.
Jag blir enormt tacksam om här finns någon med lite bra tips!