TackDet blev riktigt häftigt!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
TackDet blev riktigt häftigt!!!
Jättefint!Gjorde en till igår. Försöker leka med färgerna, och våga använda annat än brunt, svart, grått med mer.
![]()
Men åh så fint!!!!!!!Nu har jag vågat börja måla Lenas hästar! Jag var tvungen att träna lite på modet i animorphia-boken först
Det tar sjuukt lång tid för mig! När vissa av er andra skriver "målade en till igår" så är jag glad om jag har målat några strån i manen eller ett par pärlorFrågan är om jag nånsin kommer göra klart en bild. I Animorphia är det så galet mycket detaljer att jag tröttnar lite och måste byta bild efter ett tag, men så efter ett par dagar så går jag tillbaks och pillar lite till.
Mina första övningsobjekt (som då inte är färdiga, alls)
![]()
![]()
Och första ur Måla hästar
![]()
![]()
![]()
Angående din fråga om lösa blad eller bok @Lena Furberg, så säger jag lösa blad alla dar i veckan! Mycket lättare![]()
Men åh så fint!!!!!!!
adlibris har denÅååå jag får hjärtklappning!!!
Hade ingen aning om att det finns en målarbok som @Lena Furberg gjort!!
När gavs den ut? Var finns den att köpa? Det står säkert i tråden nånstans men eftersom det är över 800 inlägg är jag lat och frågar istället för att leta svaret här! Jag skulle älska att äga en sån bok, men det är tveksamt om jag skulle våga måla i den! Hennes bilder är magiska!
![]()
Jag gillar den jättemycket!!!Har haft ett litet uppehåll med målandet, men idag blev det lite igen. Blev klar med himlen, äntligen. Tror dock det gröna på norrskenet ska få sig lite mer färg. Likaså ska stora hästen få färg, men det blir en annan gång.
Tycker det var svårt att få himlen jämn, ser verkligen barnmålat ut, men jaja.
Jag är ju så ful att jag kopierar bilderna innan jag börjar måla, så jag har fler försök på mig
![]()
Vad gullig du är!!! Själv färglägger jag inget, men jag älskar bilder, och Hanna Karlzons tycker jag jättemycket om. Även Maria Trolles!Nu ligger jag i sängen med en bok där alla motiv är på katter... Och alltså.. Jag tycker verkligen att den är fulHade jag bläddrat i den innan köp så skulle jag aldrig köpt den...
Men det får mig att fundera. Vilka målarböcker finns det som är fina och med välgjorda bilder, mer än Lenas då?
jag gillar ju Johanna Basfords böckerNu ligger jag i sängen med en bok där alla motiv är på katter... Och alltså.. Jag tycker verkligen att den är fulHade jag bläddrat i den innan köp så skulle jag aldrig köpt den...
Men det får mig att fundera. Vilka målarböcker finns det som är fina och med välgjorda bilder, mer än Lenas då?
Är det en art therapy? I så fall tänker jag att det gäller för alla deras. Har hittills inte bläddrat i en enda sån som känns välarbetad, så ett allmänt tips är att undvika dom.Nu ligger jag i sängen med en bok där alla motiv är på katter... Och alltså.. Jag tycker verkligen att den är fulHade jag bläddrat i den innan köp så skulle jag aldrig köpt den...