Målarböcker för vuxna

Sist på bollen sa TS men det är kanske jag :p Har precis fått hem min beställda "Måla hästar" som ju varit slutsålt en tid ;). Så, så fort mina beställda färgpennor kommer hem ska jag krypa upp i ett hörn då och då om kvällarna och färglägga och koppla av:love:

Fick hem mina 4 häst-målarböcker idag. Tunna sidor, såpass att man ser motivet igenom. Fördel är att det bara är motiv på en sida, så det är bara att lägga ett kraftigare papper emellan så det inte blöder igenom. Dock osäker om det kommer fungera att måla med tusch ändå, ifall om det blöder/smälter ut. Lär visa sig. I övrigt fina motiv, blandat. En del gillade jag inte alls, men andra var väldigt fina :)

Om jag får nalla lite av tråden, så undrar jag - ni som färglägger både i böcker, på vykort och kanske i min Målarmapp med lösa ark - vilket föredrar ni? Finns där nåt speciellt och liksom outbytbart med just en bok? Är där en speciell känsla i en bok, som går förlorad om det istället är lösa blad? Det är ju inte riktigt samma sak.

Jag tänker gå vidare eftersom målarmappen faktiskt fick jättepositivt bemötande och jag är himla glad, men undrar om just lösa blad är smartast eller om en bok känns bättre?

Ademin får ta bort min fråga om den är olämplig marknadsföring/undersökning...!

Om jag får nalla lite av tråden, så undrar jag - ni som färglägger både i böcker, på vykort och kanske i min Målarmapp med lösa ark - vilket föredrar ni? Finns där nåt speciellt och liksom outbytbart med just en bok? Är där en speciell känsla i en bok, som går förlorad om det istället är lösa blad? Det är ju inte riktigt samma sak.

Jag tänker gå vidare eftersom målarmappen faktiskt fick jättepositivt bemötande och jag är himla glad, men undrar om just lösa blad är smartast eller om en bok känns bättre?

Ademin får ta bort min fråga om den är olämplig marknadsföring/undersökning...!

Jag gillar dina lösa blad för att det är enkelt att måla på dom. Går att snurra pappret hit och dit. Men jag gillar bok också, för då är allt "samlat". Har en målarbok som är som ett spiralblock. Det är nästan det bästa. Blir inget konstigt veck i mitten som är svårt att måla, men allt är samlat och ändå går det rätt bra att vända och vrida på det. Så spiralblock föredrar nog jag, men har inte sett så många med det tyvärr.

@Lena Furberg - Jag målar inte själv men spontant helt klart lösa ark. För just som @Trott beskriver, att ha möjligheten att snurra arket bäst man vill plus att vecken i boken slipper man ta hänsyn till. Det blir lätt så fult där. Spiral är jag också ytterst tveksam till...kanske om det är en låg och/eller gles spiral för det blir annars svårt att komma åt även där.

@Squie och @Lena Furberg så här såg spiralen ut i mitt block, och jag tycker inte den stör :)
13450978_10156997164110114_843838035248478714_n.jpg

@Lena Furberg
Äsch, jag ser det som en ynneste att kunna ha direkt önskemål. :D

Lösa blad, alla dagar i veckan!

Köpte ju en superfin (och dyr) Dr Who- bok efter som jag är en riktig Whovian. Har inte använt den en enda gång, helt omöjligt att måla efter som det det är trångt på sidorna.
En annan sak som är trevligt med lösa blad, är att de kan ligga framme ordentligt. Så kan man måla lite i tanken innan man sätter fart/ under tiden.

men.. En fråga. Det blir inte hundöron eller så på de lösa bladen? Tycker det verkar lite vanskligt om de ska ligga framme, alla kan väl inte ha så fina målarhörnor?
Jag har det i alla fall inte..

Fördelen med en bok är ju att allt är samlat och med pärm som skyddar. Tycker spiralboken, och inte motiv ut i kanten, verkar toppen!

men.. En fråga. Det blir inte hundöron eller så på de lösa bladen? Tycker det verkar lite vanskligt om de ska ligga framme, alla kan väl inte ha så fina målarhörnor?
Jag har det i alla fall inte..

Fördelen med en bok är ju att allt är samlat och med pärm som skyddar. Tycker spiralboken, och inte motiv ut i kanten, verkar toppen!
Den jag målar ligger framme, annars ligger det i tillhörande mapp. Så jag tänker att det är samma?

Jag har märkt att vissa block är bladen perforerade i kanten, så man ska kunna dra ur bladen. Bland annat min julmålarbok jag köpte på Rusta har så. Det är ju jättebra om man föredrar att ha lösa blad :)
Jag funderade lite på det, om det kunde vara en bra kompromis. Men samtidigt så får jag total dille på när man drar loss ett blad och inte kanten är alldeles rak..

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 261
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 691
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka