Måla vägg med metallicfärg

FeelingGreen

Trådstartare
Dottern vill måla sitt lilla rum med varmrosa kortsidor. Det förutsätter nog ljusa långsidor, men hon vill absolut inte ha vita eller gråa väggar. Jag har därför föreslagit silver, vilket blev populärt. :)

Vi ska måla direkt på befintlig tapet, som är nästan helt slät. (Naturligtvis efter spackling av hål, skarvar etc)

Är det någon som har erfarenhet med att måla med silvermetallicfärg? Blir resultatet jämt o s v...

Jag har hört att färgen är ruskigt dyr, men har inte hunnit forska vidare i det. Ville väl mest veta om det tycks vara mödan värt först. :)

Sv: Måla vägg med metallicfärg

Jag har målat ganska många kvadrat med en metallicbrun färg, dvs samma som din silver då fast med lite andra pigment.

För det första så är det inte så himla dyrt, men det du ska göra är att grunda 1-2 gånger med en ljusgrå färg, sen kör du på metallicfärgen i ett lager över det. Jag klarade mig på 3 liter metallicfärg på uppskattningsvis 20-25 kvadrat.

Sv: Måla vägg med metallicfärg

Tack för svaret. Jag läste någonstans att det kunde vara bra att "provmåla" någon liten yta först, eftersom metallic-effekten kunde bli lite ojämn. Tyckte att det lät trist... det ska helst vara "pang på". ;)

Jag behöver nog tre lager färg totalt och har gott om vit väggfärg hemma. Kan ju faktiskt ha i lite pigment i den, så att den går mer i grått.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka