Måla ute nu??

bettysmatte

Trådstartare
Jag ska måla om min ytterdörr (gammal pardörr) och är jättesugen på att komma igång. Det ser ut på prognosen som att det ska bli ca 15 grader dagtid och ca 7 grader nattetid framöver. Dörren sitter skyddad av en veranda. Vad tror ni - kan man dra igång projektet... :nailbiting: ??? (Ja, jag kan och ska fråga i färgaffären där jag köper färgen, men tänkte höra med er först :) ).

Jag ska måla om min ytterdörr (gammal pardörr) och är jättesugen på att komma igång. Det ser ut på prognosen som att det ska bli ca 15 grader dagtid och ca 7 grader nattetid framöver. Dörren sitter skyddad av en veranda. Vad tror ni - kan man dra igång projektet... :nailbiting: ??? (Ja, jag kan och ska fråga i färgaffären där jag köper färgen, men tänkte höra med er först :) ).

Vi har ett helt hus att måla och färgaffären sa inte innan lägsta dygnstemperatur är över 5 grader.
Jag har också fått höra som tumregel att bara måla ute i månader utan r i namnet.

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 067
Senast: fejko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 561
Senast: cassiopeja
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 410
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 711
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar