Måla transport!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare yelly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 3 244
Sv: Måla transport!

Har ingen klyftigt svar, men jag har samma tanke som du. Köpte precis en Kylingekärra -90 som är brun både invändigt och utvändigt. Hade en fundering om man kan slipa den med slipmaskin och sedan lägga på en grundfärg och därefter en lackfärg...? Låter det rimligt, nån?

läs hur jag gkort, inget slipande, all färg gick väl på strax under en fyrahundring, billigt :)

Puttar upp en gammal tråd ;)
Vart kan man köpa industrilack, är det lätt att få tag på?

Är det någon som vet ifall det finns ngn speciell färg/lack man kan använda till plastfibertaket på transporten, invändigt? Båtlack har jag hört talas om ska funka... stämmer det?

Jag har ett gammalt Kylinge -90 i plyfa hemma som jag ska snygga till (som projektarbete i skolan :D)

Så här blev mitt släp.

Det r ett släp utav 93 årsmodell lackad på bilfirma, karossen är ju självklart galvat under lacken.
Jag tycker det är ett jättefint släp, som jag nu tyvärr ska sälja då jag köpt en boggie.

Senast ändrad:

Vad är det för släp modell-märke?
Verkligen jättefint...pm:a mig om det är till salu...

Vad kostade det att lacka om transporten? Är inne på att lacka om taket på min till svart istället för vitt.

en hel transport kostar runt 15.000-20.000kr + moms att lacka på bilfirma. Ett tack ungefär 5000 + moms.

Här kommer efter ca 100 år en bild :angel:

25-4.jpg

Måste bara fråga, har du l¨dan där när du kör?

KL. Är Biltemas Snickerigrund samma sak som häftgrund eller vad det hette?
Står ju att det är för allt från glas, keramik till trä och metall.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nu har vi köpt en gammal Umesläp och tänkt fixa till lite. Golvet är fint och behöver inte bytas, men mycket annat är i behov av...
Svar
4
· Visningar
2 514
Senast: sthu
·
Utrustning Hej! Jag har köpt en äldre Dalavagn årsmodell 76 som jag ska fixa till lite. Transporten är i fint skick då alla skivor ink golv är nytt...
Svar
0
· Visningar
934
Senast: MalinM
·
Utrustning Tips på vilken typ av färg jag kan använda för att måla utsidan av transporten ( vit) och insidans väggar samt mellanväggen som är blå...
Svar
5
· Visningar
5 963
Senast: Buck
·
Hemmet Jag har precis köpt en bostadsrätt till ett riktigt bra pris. Dock behöver den fräshas upp då tapeterna är hemska. Det är en etta... 2
Svar
20
· Visningar
2 709
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Linfrö
  • Ormbett