Måla stallgolv och tak?

J

jezzibell

Hej,
Bygger nytt stall och är snart klar.

1) Golvet-plattan dammar ju något förskräckligt. Gubben säger att man kan måla golvet med något så det även blir "halk-fritt".
Finns det verkligen sådan färg, och skulle det passa i ett stall i så fall?

2) Taket: På väggarna har jag oljat med linolja & balsamterpentin. Jag hade tänkt att hela stallet skulle vara i den stilen, men plankorna som nu sitter i taket har blivit väldigt fula pga. trasig presenning. Så, nu lurar jag på att måla taket vitt istället för att olja det. Vad för slags färg ska jag ha då? Eller är det bättre att olja det, trots en del "fula" plank?

//Jezz

Sv: Måla stallgolv och tak?

Hej,
Bygger nytt stall och är snart klar.

1) Golvet-plattan dammar ju något förskräckligt. Gubben säger att man kan måla golvet med något så det även blir "halk-fritt".
Finns det verkligen sådan färg, och skulle det passa i ett stall i så fall?

2) Taket: På väggarna har jag oljat med linolja & balsamterpentin. Jag hade tänkt att hela stallet skulle vara i den stilen, men plankorna som nu sitter i taket har blivit väldigt fula pga. trasig presenning. Så, nu lurar jag på att måla taket vitt istället för att olja det. Vad för slags färg ska jag ha då? Eller är det bättre att olja det, trots en del "fula" plank?

//Jezz

På fråga nummer ett vet jag inte.

Men taket i vårt stall har vi iaf målat med vit linoljefärg.

Jag har en grovdammsugare och jag dammsuger mitt stallgolv emellanåt. Funkar bra. Blir nog svårt och hitta någon färg som fäster om ni inte har fått det 100% rent.

Svar på fråga 1)
i det nybyggda stallet jag stod i innan dammade golven oxå väldigt mycke, då det var betong golv kom en firma ut och "målade" en hinna över, det blev en väldans skillnad. :idea:
Fråga dom som la plattan åt dig!

Liknande trådar

Anläggning Vi har ett stall som är byggt på 40-talet. Nu skulle innertaket behöva målas om. Det är kalkat eller kritat tidigare. Frågan är om man...
Svar
1
· Visningar
6 049
Senast: IIII
·
J
Hästmänniskan Hej, De som gjöt plattan till mitt nya stall, fick en liten egen idé som de tyckte var fiffig. Jag gav order att hela golvet skulle...
Svar
5
· Visningar
1 894
Senast: MittNyaJag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama