Måla på väggen, inspiration?

lady_vip

Trådstartare
Ja, alltså ett motiv eller någon slags bild;)

Skulle vilja måla nånting på en liten del av väggen i min hall, skulle tro att vägdelen är ca 140-150 bred. Tyvärr är det strukturtapet under, annars kunde jag ju bara satt upp några roliga tapetvåder.

Jag är definitivt inte någon bra tecknare eller så, därför får det inte vara för mycket "pill" utan ett motiv där ev. fel inte syns så väl om ni förstår vad jag menar:D

Var hittar man bra bilder? Har suttit och googlat 2 kvällar nu och hittar inget kul alls. Jag hade tänkt mig något ur naturen, gärna ett träd, blommor eller något sånt. Har även varit inne på lite olika tapettillverkares sidor men hittar inte riktigt vad jag söker.

Sv: Måla på väggen, inspiration?

Måla din hund som du har på avataren.

Låna en projektor och peta i olika bilder på din hund som du sedan målar på väggen. En ljus grundfärg i ovandelen så din hund i tex grått nedtill. Kanske tom hunden i flera olika vinklar/bilder med olika grå nyanser.

//Waern

Ska Loka få den äran;)

Bra förslag, skulle kunna tänka mig en huvudbild på henne, sambon lär väl iofs protestera men jag kan ju göra det när han inte är hemma:D

Någon mer som har förslag eller som är bra på att rita? Kanske någon som har gjort något liknande?

Decor Maison har en tapet ur sin kollektion Oas som jag tycker är jättehärlig. Jag har tänkt att tapetsera upp den på mdf eller masonit och ha den som en jättetavla i vår kommande lägenhet.
Kanske något liknande den skulle passa, själva tapeten är för stor för din vägg då den är 225x265cm.

decor_49114544.jpg

Annars finns det ju wallies att hämta inspiration ifrån:

95908999_1.jpg

Du kan ju ta något sånt här

Kvist.jpg

version-4efebf1b020d5d872845ac3f03881f77

vk1135057_1194894148_5643727.jpg

Antingen målar du på frihand med en blyertspenna. Ingen vet ju hur originalet ser ut så det kan ju inte bli "fel". Eller så lånar du en projektor eller overheadapparat och smackar upp det på väggen och ritar i konturerna.

Det går ju även skriva något
961439-rescaledpic-290x289.jpg

Tack för era tips!! Blir nog någon sådan blomsterslinga eller gren.'

Malin87: Deras tapeter är fantastiska, de har 3 olika som jag skulle vilja ha, tyvärr går det ju inte där eftersom det är strukturtapet, sen som du säger är det för litet.

Men smeta dit en renoveringstapet först!

Då är du inte beroende av underlaget alls.

//Waern

Liknande trådar

Hemmet Igår började vi vårt (evighets)jobb med att göra vid vår nyköpta lägenheten. Mögel i badrummet och allmänt fuskrenoverat är väl vårt...
Svar
19
· Visningar
13 169
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023