Måla på glas!

Lena Furberg

Trådstartare
Jag skulle vilja måla mina egna vinglas (!) men har aldrig gjort något liknande förut och vet inte vad jag ska tänka på.

Viken slags färg är bäst, det finns ju en uppsjö! Vinglasen ska givetvis handdiskas men ändå måste färgen hålla så man kan hantera glasen utan att motivet nöts bort i förtid.

Kan man bränna dem i egen ugn (spisen)?

Kan man måla/bränna kristall??

Andra tips? Jag tänker mig helst en lite transparent färg. Tror jag.....
 
Sv: Måla på glas!

Jag köpte pennor på panduro som jag målade på glas som jag därefter ställde i ugnen. Blev bra! Kristall vet jag dock inget om men det var inga höga temperaturer jag härdade det målade i.

Målade även på en pajform till min mamma som används till bl.a rabarberpaj som inte har blivit något slitet på säkert 10-13 år sedan trots användning.
 
Sv: Måla på glas!

Tack! :) Jag gick in och kollade P:s hemsida men hittade inga pennor. Finns kanske i katalogen, ska leta. Annars går det bra med pensel, fast penna är nog bra till konturer.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har nyligen insett att jag nog är en hsp. Något som förklarar så otroligt mycket. Nu är det så att jag försöker lära mig att...
Svar
5
· Visningar
1 666
Senast: Gotthard
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 364
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp