Måla om inuti släp?

Tuvalisan

Trådstartare
Har en äldre värmlandsvagn som jag vill fräscha upp lite med vit färg inuti, ngn som målat sitt släp? Isf vilken färg använde ni? Målade ni med pensel el sprutade ni? Tacksam för svar!

Sv: Måla om inuti släp?

Jag målade om mitt släp inuti för 1½ år sedan. Det var mörkt träfärgat innan och taket var gult. Vi ruggade upp ytan på väggarna med sandpapper först eftersom ytan är rätt blank. Vår färghandlare var tveksam till att vi skulle få färgen att sitta men än så länge har den suttit. Målade med vit lackfärg för utomhusbruk tror jag. Fick måla ett par gånger för att det skulle täcka ordentligt dock. Taket målade vi med vit båtfärg. Den var thinnerbaserad och är inte riktigt hälsosam och hopplös att få bort från händer (handskar är att rekommendera), men det blev riktigt bra. Vi rollade mestadels och använde pensel där man inte riktigt kom åt.

Köpte båtfärg på biltema. Har än bara målat taket o väggarna på utsidan men tänker ta samma färg på insidan. Bara att taket blev vitt gjorde jättemycket.
Tror att färgen kommer fästa helt Ok även där utan förbehandling.
Har en Dalavagnen.

Först måste du köra med målartvätt ett par gånger, sedan tog jag sprit(som man har till händerna) och verkligen fick bort allt skit.
Sedan mållade jag 2 lager med häftgrund sedan med samma färg som jag hade på utsidan av släpet.. ja fast vitt då=)

Sedan på detta sprayade jag silverglitter så det vart lite myspys där inne:D

Har en äldre värmlandsvagn som jag vill fräscha upp lite med vit färg inuti, ngn som målat sitt släp? Isf vilken färg använde ni? Målade ni med pensel el sprutade ni? Tacksam för svar!

tvåkomponentsfärg (till båt tror jag). Målade en trane inuti m det för ett antal år sedan. Blev ok med pensel (tror inte jag rollade) men blir säkert ännu bättre om man sprutar.

PICT0193.jpg

574c8d79.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
671
Senast: WildHorse
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 540
Senast: ildiko
·
Hemmet Jag vill måla om i mitt kök där det sitter en gräsligt ful tapet, kräks lite i min mun varje gång jag ser den. Tyvärr har tapeten... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 676
Senast: Stereo
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 464
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka