Måla om i stallet.

Armani__

Trådstartare
Hejsan!

Jag är inakorderad i ett stall och kände att jag var sugen på att måla om i stallet till sommaren. Nederdelen av stallet är målat i en mörk-grön, dyster färg, överdelen är vit.
Det jag skulle vilja göra (och även betala en del av kostnaden, självklart!) är att måla om nederdelen i en ljusare färg, ljus-grått etc. Fick höra att denna gröna färg är en s.k. impregneringsfärg och att den inte finns i fler färger, stämmer det?
Hur målar då andra om sina stall, o man nu måste ha impregneringsfärg? Är som sagt inte så insatt i denna biten, förklara gärna, tack! :bow:

Sv: Måla om i stallet.

Det behöver inte vara impregnering på träet men det kan vara bra att ha det för då håller det längre. Som det låter på din beskrivning av färgen finns det en risk att det inte går att måla över med annan färg. En av de färger som impregnerar får en yta som andra färger sedan inte fäster på. Men ta riktigt reda på vilken sorts färg som man har använt och gå sedan och fråga hos någon som säljer färg.

Okej tack för hjälpen! Ska kolla upp det.
Det är ju för tråkigt med denna mörk-gröna fäg i detta lilla stall, som med färgen bara blir ÄNNU mörkare..

så här ser vårat stall ut invändigt

8699327.jpg

Liknande trådar

Gnägg Förhoppningsvis blir det nybygge av stall här hemma nu i sommar. Det vi vill ha är ett betongstall. Nu får vi ju den lyxen att kunna...
Svar
5
· Visningar
1 109
Anläggning Vi ska snabbt som attan måla om och göra klart det sista i stallet. MEN, vilken färg ska man använda? Vi har ett stall med väggar och...
Svar
14
· Visningar
3 796
Senast: Bison
·
Anläggning Nu börjar mitt stall bli klart och frågan om målning har blivit aktuell. Stallet är ett litet stall av "utebox-typ" med två isolerade...
Svar
5
· Visningar
7 112
Senast: anni0301
·
Anläggning Har tillbringat sommaren med att måla (som många andra) Här är resultatet!! Före: Efter: Det är två stall det ena är grönt...
Svar
3
· Visningar
1 261
Senast: Cronis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur