Måla element & bakom!

MadicDomino

Trådstartare
Finns det någon lätt teknik att måla bakom element?

Då tänker ni säkert LYFT AV DET!¨:idea: Det går icke utan att systemet måste stängas av i hela byggnaden. (lägenhet!)

Då tänker ni säkert, elementpensel! Njo funkar ju, men fortfarande jävligt jobbigt. Känns som man ska bryta handleden. :cool: (Har redan stukat handen efter ett element. 5 st to goo! WOHO)

Finns det något lättare sätt eller knep?

Problem två! Hur målar man element snyggt? 3 alternativ - "Shabby chick", övermålat och kladdigt eller skita i att måla dem. :angel:
Finns det något lättare sätt? FINNS DET NÅGON SPRAY? :angel: :love:
Eller finns det något super duper sätt så det blir jämnt? Och hur kommer jag in över allt?

Vi snackar tjocka vattenburna element ifrån 50-talet(?)! Bifogar en bild på en av elementen som jag har gett mig på än så länge!

432201_10150580020474277_729664276_8436093_1022317570_n.jpg

Sv: Måla element & bakom!

Jag har egentligen ingen aning men... en sån då miniroller kanske?

Det finns speciella elementpenslar och rollers med långa smala skaft som underlättar att komma åt alla skrymslen och vrår. Titta på K-rauta eller närmaste byggvaruhus så hittar du säkert något.

Det är pilligt, men det är nog iaf lättare än med vanlig pensel och roller

Elementrollerbygel.jpg

520210.jpg

Angående att åla element, jag är personligen inget fan av shabby chic så jag skulle måla det ordentligt. Se till att det är riktig elementfärg bara så att den inte gulnar av värmen.

Hmmf har inte tänkt på det! Men tycker inte såna är ganska fula. Aldrig sett några snygga iallafall! :o

Dock känns det lite fel att måla allt, skippa elementet och ställa ett skydd framför. Men det är bara en tankegång !

ÅH! TACK! Ska åka till hornbach och kolla på direkten! :D

Btw, köpte mig en lång roller! Ack, blev mycket bättre än med elementpenseln! Inte lika stor chans att bryta handlederna . :angel:

Men frågan är, borde inte en vanlig spray färg duga? Eller det gulnar det med? :crazy:

ÅH! TACK! Ska åka till hornbach och kolla på direkten! :D

Btw, köpte mig en lång roller! Ack, blev mycket bättre än med elementpenseln! Inte lika stor chans att bryta handlederna . :angel:

Men frågan är, borde inte en vanlig spray färg duga? Eller det gulnar det med? :crazy:

EDIT: Hittade på Harald nyborg nu! 49:- kr burken! YAY!

6529.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka