Måla barnmöbler *smakråd*

Mirre

Trådstartare
Isak har nu ett träfärgat skrivbord och en träfärgad säng.
Funderar på att måla det, ev ljusblått och vitt.
Han har mörkblå hissgardinger och just nu även mörkblå långgardiner, funderar på om det blir för "kallt" med blåa möbler också? Gardinerna skiftar lite mellan ljust gröna och dessa blå.
Tapeterna är ljust beiga eller vad man ska säga. En väldigt varm färg.

Sedan funderar jag på vilken färg man ska ha.
Vill ju ha en giftfri färg, speciellt på sängen.
Tips?

Någon som kan tipsa om en bra skrivbordstol?

Sv: Måla barnmöbler *smakråd*

Gå in på färgaffären så visar dig de hyllan med färgerna som är barnvänliga och tåliga, som fixar att bli tuggat på (min 1 åring tuggar gärna på brorsans säng den är i lagom höjd) och lätt att torka av.

Jag är så tråkigt så jag målade dotterns säng i rosa och sonens i ljusblått.

Om jag hade vågat och hade ljust beiga väggar skulle jag försöka ta en stark färg. Kanske inte hela möbeln men sänggaveln kanske i riktigt grön, lådorna på skrivbordet (om den har lådor) i rött.
Måla skrivbordet vitt och fyll den med bokstäver och siffror i starka glada färger.

Hmm den iden var bra.
Isak är inne i en räkneperiod nu så siffror skulle passa bra.

Mina äldre barns gudmor gav dem en fantastisk present till tvåårsdagen. Det är ett bord med tillhörande fasta bänkar, hon målade det vitt och gjorde avtryck av löv i olika färger (rött, orange, brunt etc.) och skrev deras fulla dopnamn på vardera bänk. Blev verkligen jättefint!:love:

Jag gillar starka färger. Hade valt tigergrönt eller nån stark röd eller solgult eller... Inte blått. ;)

Ingår i en kollektion från Alcro där barn gett namn åt färgerna. Googla eller kolla alcros hemsida. :)

Tack! Ska jag absolut göra för det lät ju spännande med tigergrönt :)

Tillägg: Har nu googlat och det var ju en jättesnygg färg om jag nu tittade på rätt färg :o :D

Senast ändrad:

Till det du beskriver tycker jag att det blir för tråkigt med ljusblå säng. Jag jag håller med kpist, måla med någon stark färg istället så det blir lite liv.

Dotterns rum går i rött och grönt, dvs två starka färger. Däremot har hon helt eggvita väggar :)

Tigergrön var ju jättesnygg!
Gillar möjligheten att "måla i förväg" som fanns på den sidan. :)
Ska bara fota rum och möbler först.

Liknande trådar

Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 519
Senast: Tjôta
·
Hemmet Kanske skulle ha en egen tråd också :) Så vi kan peppa, diskutera osv :) Hur omfattande rust har ni? Hur långt har ni kommit? Vad...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 224
Senast: tanten
·
Hemmet Insidan i mitt hus är inte riktigt klart. Jag har hittills bara tapetserat sovrum och vardagsrum, resten är fortfarande helt i vitt...
Svar
2
· Visningar
1 133
Senast: tanten
·
Hemmet Hej! Efter jag sett att många här på Hem & Hobby har mkt bra smak på inredning så tänkte jag passa på att rådfråga er ;) Det är...
Svar
11
· Visningar
2 027
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama