Mål, tävlingar 2005!

Sv: Mål, tävlingar 2005!

Mitt mål under våren är att debutera LA dressyr med hästen... Har ridit LC-LB i höst och ligger väl nu bara o rider på. snart vintervila sen blir det hårdträning... men det ska nog gå vägen. annars blir det till hösten... =)

Det allra viktigaste målet är att hålla min häst motiverad. Han är så jäkla bussig och ställer alltid upp för mej så det minsta jag kan göra är att se till att han har ett bra och trevligt liv...
När det gäller träning och tävling hoppas jag på LA starter så fort som möjligt på säsongen. Vi tävlade vår första säsong som gick i LB klasserna och nu alldeles på slutet blev vi klara för LA, men jag tyckte det var bättre att fila lite till under vintern. Strävar efter minst 60% i alla starter, hehe.

Min tränare uppmuntrar till Msv rörelser, så det vore kul om vi kunde få dem att sitta till slutet av hösten (nästa) men jag tror inte att jag som ryttare räcker till i dom klasserna :angel: Dessutom är det ingen ungdom jag sitter på...

Första tävlingen blir Ågesta eller välingby har jag för mig,

25 eller 27 mars , Lite sent tycker jag , är redan redo nu.
Men blir bara lokal LC-LB men även några LA under våren.

Mål har jag att iallafall hinna med regional LA :)

Senast ändrad av en moderator:

Nu under vintern ska jag lära känna den nya ponnyn ordentligt, och fortsätta träna den andra ponnyn tills han blir såld. Om han blir kvar tills i vår kanske vi tävlar litet, någon LA:5 eller FEI kanske. Med den nya hoppas jag på att kunna kvala nationellt, och målet är att det ska gå så bra som möjligt :)

Till våren vill jag rida LA5 med bra poäng samt rida med i vårt Div 2 lag i dressyr. Tills dess ska bytena sitta, de är för långsamma idag. Till hösten 05 vill jag rida MSV B.
Grundförutsättningarna för det här är att hästen är frisk och att jag orkar hålla ångan uppe.
Sen väntar jag föl av en annan häst i maj och går allt väl så ska jag visa den på fölvisningar i höst. Kul!!!!

under 2005 ska vi banne mej vara med i "vanlig klass" och få bra poäng, kunna galoppera på raka spår och jag ska kunna sitta ner på hästen utan att skumpa av :o

har än så länge startat 3 LC, 1 travarspecial (hästen fick nästan hjärtslag av nervositet), 1 vanlig klass (var tvungen att rida lätt för hästen höll på att explodera igen) och sen senast en travarspecial igen där jag red lätt och skulle endast få igenom hästen lugnt och sansat utan några större krav så han får en possetiv uppfattning av det hela... OCH VI LYCKADES! Hästen var stencool!
så nu är det träning under vintern som gäller så han orkar bära sig bättre så han förhoppningsvis blir behagligare att sitta ner på, han har nämligen ett grymt stort steg, sen är vi på G till dressyrtävlingarna. När nästa dressyrtävling blir av vet jag inte än.
Får se vad framtiden bär med sej! :rofl:

Nästa år blir nog sista året med min ponny, så vi ska tävla lite FEI klasser och förhoppningsvis hoppa lite mer nästa år än förra! Men framförallt ha kul :bump: :bump: :banana: :banana:. Med storhästen ska jag kanske ut och tävla lite LB, har inga mål på tävlingar än...

Jag har inte så stora mål inför 2005.
Tycker det är skitkul att rida dressyr hemma, men tävlingar är så sega. fast det ör ganska så kul att få sitt protokoll och läsa sitt omdömme!.
Men det blir kanse någon dressyr start, antingen med den "gammle" hästen eller den unga hästen i någon LB klass.

Senast ändrad:

Har en 4 åring som fyller fem i slutet av februari. Mina mål med honom och oss är att vi fortsätter träna regelbundet för instruktör som vi börjat med för 3 månader sedan (köpte honom i juni så har inte haft honom så länge), och att han fortsätter utvecklas på samma trevliga bana som han har gjort hittills. Vi ligger lite efter med hoppningen då jag är mer dressyr lagd som ryttare intresse mässigt, så det är också ett mål att komma ikapp lite bättre med hopp sidan av utbildningen, just nu kör vi den delen lite på sidan om så att säga...

Tävlings mässigt så skulle jag vilja debutera honom i en LC innan sommaren för att sedan kunna börja tävla lite på klubbnivå/lokalt under kommande höst, främst ur utbildnings och rutin syfte för hästen. Är pedant och tycker att allt ska "sitta" innan man debuterar, :angel: så därför går jag och drar på sånt här, trots att vi skulle kunna ha startat redan.... :D
Har tävlat jättemycket själv i många år för ett tiotal år sedan så känner mig ganska "klar" med den biten, kommer nog aldrig att tävla så mycket igen, med denna hästen handlar det mest om att prestera individuellt för hans och min egen skull, dvs tex träna för instruktör mycket och tävla i liten skala lokalt nån gång då och då, än planer på att bli ett riktigt frekvent tävligs ekipage....

Min pålle ska ta det lite lugnt över jul och nyår, ca 2 veckor sen ska vi igång igen. Har jobbat mkt grundarbete under hösten ska börja fila lite mer på bytena nu! Målet är att kvala till JSM nästa år! Men han är bara 7 nästa år så vi får se! :bump:

Min stora häst: (Miranda) Få rutin i vår..lc/lb och sen starta la till hösten..

Min nya d-ponny:(Steerwolde's lancet) eftresom det är en ponny med mkt stora och elastiska gångarter så är det förs o främst att få honom starkare så han orkar bära sig och sen är det väl samma där få rutin i lc/lb i vår och la till hösten siktar på SM 2006..

om jag har kvar min c-ponny:(Midnight Dancer)
tävla p de viktigaste tävlingarna dock endast bara en i skåne(hästhagens öresundsspelen)..vi har sagt att vi kör hellre uppåtlandet än fortsätter tävla her i skåne med han..kommer inte sätta min fot på en regional tävling här i skåne och jag åker aldrig mer till färs med han den..ska jag tävla dä igen så ska det vara om två år då jag ska tackas av på ponny.Annars är väl målen att komma upp i 70% i alla FEI prgm..bäst hittils är nästan 68%..

Mitt mål är att få en bättre sits.
Som det är nu så har jag för låga händer och tittar ner! *fyf-n*

Blir så irriterad på mej själv. Måste verkligen skärpa mej. Ska tävla om ett tag, måste få bättre koll på mej då..

Men jag har iallafall slutat att luta mej när jag fyttar undan hästen för skänkeln som jag har haft stooora problem med. :banana: :D

Min mål:

Häst nr. 1

*starta St George till våren
och rida över 62 %
* starta Int. 1 till sensommaren
och rida över 62%

Häst nr.2

*starta sin första tävling LB/LA i mars
*rida över 62% i LA

Har inte sett ut nån tävlingsplan än eftersom inte alla tävlingar kommit ut än.

jag har inte tävlat något alls än, bara en liten på ridskolan då jag bara fick rida märke II programmet. :p

men nu är målet att skaffa mig ett grönt kort och komma ut på en första riktig tävling!
får hoppas att det kan bli av!

*knapplån*
Jag tror jag måste ändra mitt mål..
Målet är att bli hel i knät så jag kan rida igen...
har inte ridit på 3 veckor :S blää!

Mitt mål 2005 är att rida någon godkänd FEI på nationell nivå.
Min första tävling blir i Dagstorp 2:a helgen i februari
under vintern ska/har jag mest tränat på galopp arbetet.( min häst har ganska lång rygg så hon har svårt att samla galoppen ordentligt)
Med min stora häst är målet att rida några LB med godkända poäng. :D

Att få tillräckligt med poäng i Msv A för att få starta Intermediare I.

Nu i höst ska vi slipa vidare på piaff, bytena i varje o få in passagen så att vi kanske kan starta SB:1 i slutet av året.

Sen hoppas jag ju också jag har råd att åka till båda SM, NM o EM och att vi i så fall vinner alltihop... :p :D

Ja, jusst ja, glömde ju unghästen! Med den är målet första att kvala till ungponnyshampionatet, sen att vinna det! :)
Även att kanske starta någon regional FEI, men sen ska det tränas för Msv start till 2006. :)

Liknande trådar

Dressyr Ska man skratta eller gråta? :confused: Jag tävlade två dressyrklasser i våras. Min häst jag haft något år hade börjat uppföra sig...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 239
Senast: Solis
·
Fälttävlan Det som har hänt är verkligen hel overkligt och kommer att ta väldigt lång tid att ta in det som hänt. Passion var en mycket speciell...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 313
Senast: Maltise
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 807
Senast: zoowie
·
Dressyr Vilken av respektive är er favorit? Jag ska debutera i LB:1 i feb, (första tävlingen på ca 15 år...!) men inte på min häst.. jag vill...
Svar
9
· Visningar
1 714
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka