Mål, tävlingar 2005!

soffie

Trådstartare
Vad satsar ni på under 2005?Vad har ni för mål/delmål?Vad kommer ni att träna för nu i vinter?Vilken är den första tävlingen?

Jag har börjat sätta i gång vinterträningen nu, efter en kort vilopaus efter höstens tävlingar. Nu blir det mycket finslip på formen inför George nästa år. Vi ska också börja träna in de nya linjerna i programmen jag tänkt att rida, så att dom sitter i ryggmärgen...!Min första tävling blir troligen Strömsholm första veckan i mars, om allt känns som det ska. Mitt stora mål är att kvala till YRSM, men några små delmål finns på vägen, te x ska vi försöka rida någon omg av Krafft cup om det känns bra, och rida meetinget i vansbro.

Vad händer för er?!!

Sv: Mål, tävlingar 2005!

Jag har ett för många väldigt simpelt mål, men för mig, alldeles lagom.

Mitt mål: att jag och pållan ställer upp i en dressyr LC någon gång under 2005.
:)

Jag vill få hästen frisk så att jag kan ta med henne när jag flyttar. Sedan så vill jag förstå mig på och ta mig igenom den tyska byråkratin så att jag kan få tävlingslicens och allt runt omkring det. Om dessa två flesta mål uppnås så kanske vi kan ge oss ut på någon E/A dressyr... (motsvarar väl ungefär LC/LB) Hästen är bara riden lite drygt ett år så det räcker gott och väl. ;)

Jag siktar på att debutera lokalt i år, men vet inte på vilken häst.
Bra poäng i en LC och kunna debutera LB är väl det egentliga målet.
Försöker sikta in mig på en lokal som klubben arrangerar i mitten utav April.

Men det är ju lite krångligt eftersom jag inte hittat någon häst ännu.
Men nu den här veckan beräknas det komma i alla fall fyra hästar till stallet som ska förmedlas, kanske hittar något intressant där. Fanns en superfin -01:a och en -97:a som verkade intressanta får så vad de är för några :)

mill mål är att aldrig mer tävla dressyr på min ponny! :) eftersom han bara lägger av inne på banan och gör allt tvärtemot, typ bockar å så..
bara hoppning nästa år !

Då jag själv inte har någon häst för tillfället, får målsättningen bli att coacha min son. Hans mål är att rida LB:1 på 60%, iaf med c-ponnyn. Har i år startat LC:2 med 58 % med b-ponnyn, helt OK med tanke på att han bara är 10 år (sonen alltså...)
Sen har han ju planer på fälttävlan oxå, får se hur det blir med det....mammas nerver.... :smirk:

//Tuttiboo

Dito, jag ska debutera i en LC (ev programridning) med åtminstonde godkända poäng :o Början på min tävlingskarriär såhär på ålderns höst ;) Måste bara fixa grönt kort, licens och allt det först!

Mitt mål är väl att debutera i lokal tävling. Har aldrig tävlat annat än klubbtävlingar förrut. Är väl så dags nu vi 24 års ålder. Men det beror nog på om jag får en ny medryttarhäst eller inte, nuvarande törs jag inte tävla på eftersom han är så fjantig inne på banan. Måste ta grönt kort också

Mitt mål för 2005 är att fortsätta rida LA, i första hand(debuterat i slutet på säsongen-04). Fortsätter hon att utvecklas kommer vi att "nosa" på MSV i slutet av höst säsongen.
Just nu tränas hon ca 3 veckor till, sen kommer 2 veckors vintervila. Jobbar mycket med skolorna och enkla byten. Sen kör vi igång igen, inför tävlingsäsongen, men med ytterligare en kort vila i mars.

Målet för 2005 är att debutera LA på lok/reg dressyrtävling.
Det andra målet är att nå 70% i LC, LB och LA!!

Nästa årsmål är att deb lokalt (Dressyr)
Starta LC/LB/Deb FT med 60% ska väll tilägga att jag mest tävlar hoppning..

I vinter ska vi träna på allt :smirk: nejmen vi tränar vidare och hon ska bli mer lyhörd, lydig och stadig i formen.

För att förhoppningsvis vågas oss ut på en lokal dressyr den 17 April.

Senast ändrad:

Har i år ridit LC:2, LB:1 och LB:2 med 60%+ och LA:1 på 57.84% så mitt mål till nästa år är att komma upp i LA med resultat på 60%. Nån gång under året i alla fall...

Men först är mitt mål att hinna rida några tävlingar (eller i alla fall någon...) innan bäbisen kommer ut... :crazy:

Målet med min träning i vinter är att få honom starkare bak och lättare fram.

M.

Mål med häst 1: Rida Msv B med bra resultat. Få rida i klubbens Div 1 lag i år igen. Börja nosa lite på St Georgesrörelser. Han har nu haft 4 v av lugnare ridning utomhus och ska sättas igång med styrketräning under vintern. Han behöver med ålderns rätt (18 år i januari) gymnastiseras en hel del samt få mer styrka i bak för att kunna komma upp mer fram och därmed kunna höja procenten i Msv.

Mål med häst 2: Komma igång efter mammaledigheten. Börja lite smått med LB under våren, rida ngn LA i höst. På sikt stärka henne så att vi kan rida Msv B 2006. Jobbet med henne i vinter blir ren grundridning, mkt kondition & styrketräning.

Mål med häst 3: Vinna FjordRiks i dressyr! :devil: Nä, men skämt å sido rida LB-LA med resultat över 60 % samt ta hem en placering på FjordRiks iaf. Jobbet med henne i vinter är styrketräning och de små detaljerna, alla övergångar ska sitta som ett smäck när vi väl är på Riks i sommar.

Tyvärr inga tävlingar förän i maj här i Norrland om jag inte vill åka ca 30 mil. Urtrist! Men desto längre tid att förbereda sig...

har en treåring Giro-Trofé, som inte är riden mkt mer än 1,5månad.
Vårat mål nästa år är KM somkommer gå i LB:3 i juni juli nångång samt kvalitets och fyraårschampinatet, men vi fårväl se hur det gårmed det hela. det är väl det som vi planerat i övrigt ska vi inte ut nåt utan bara träna och rida ihop oss inför säsongen som femåring.

Skulle vilja få bytena att sitta klockrent, blir det tävling så blir det nog bara klubbisar då han är 21 år och väldigt töntig på banan, spänd och allmänt knäpp...
Men skulle gärna vilja starta en msv men tror inte att det är värt att lösa licensen..

Första målet: få godkänt i LB :D

Andra målet: Få över 65 % i LB

Tredje målet: Starta LA med mer än 40 % :d

Först o främst ska vi börja träna ordentligt, iaf en gång i veckan men helst två. När det blir bättre underlag ute ska vi träna ute i skogen. Försöka komma iväg till min ordinarie tränare, samt hitta någon riktigt duktig som man kan träna för 1gg/månad ungefär.
Få honom stark i galoppen så han inte bara rusar. Mycket lära känna varandra, kunna sitta på den förrädiska traven :angel: osv osv osv...
I tävlingssammanhang så ska vi börja med LC-LB ungefär. Få rutin, rutin, rutin. Vänja honom vid tävlingssituation, andra hästar på ridbanan, blommor, bokstäver, solkatter osv. Går allt bra (vilket jag förutsätter) kanske vi kan starta någon LA:1 under hösten. Men det är också i sådana fall för att få rutin. Vi ska skynda långsamt, har inte bråttom med honom. Även fast han är väldigt klar o mogen i kroppen så är han inte det i knoppen. Tänkte börja med några träningstävlingar/programridningar samt åka iväg o träna så han vänjer sig. Iofs har det inte varit några som helst problem att åka iväg med honom, han gör sig bra mycket bättre på bortaplan t.o.m. Oooh, nu blev jag så förväntansfull, kan inte bärga mig tills jag får se honom i knoppar, tävlingstäcke, vita lindor osv osv osv :p
Sen så ska vi även byta klubb, gudarna vet väl till vad... :smirk:
Eventuellt kanske jag åker ut o tävlar Ubble också, ca LA:5, tycker det är väl där jag ligger (han är ju bättre) så det vore roligt. Om han fortf. är kvar hos mig då vill säga.

Första mål är att komma igång och rida efter förlossningen i vår. Sedan rida kvaliten på unghästen och starta någon eller ett par LB. På min gamla vill jag utvecklas meroch göra allt bättre, ffa bytena.

Jag ska förhoppningsvis rida division ett dressyren på min (eller ridskolans då) hoppeponny.
Så det blir Lagprogram 2003 och FEI's inledande program för ponnyryttare 1993.
I år har vi bara ridit lite klubbtävlingar upp t.o.m LA:1. Annars har all tävling varit i hoppning. Men nästa år satsar vi på både hoppningen och dressyren eftersom det är mitt sista ponnyår. I dressyren har vi väl som mål att bli godkända. :angel:

Byt till Djursholm :bump: .. Om det var en sådan klubb du menade =)

Liknande trådar

Dressyr Ska man skratta eller gråta? :confused: Jag tävlade två dressyrklasser i våras. Min häst jag haft något år hade börjat uppföra sig...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 239
Senast: Solis
·
Fälttävlan Det som har hänt är verkligen hel overkligt och kommer att ta väldigt lång tid att ta in det som hänt. Passion var en mycket speciell...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 313
Senast: Maltise
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 807
Senast: zoowie
·
Dressyr Vilken av respektive är er favorit? Jag ska debutera i LB:1 i feb, (första tävlingen på ca 15 år...!) men inte på min häst.. jag vill...
Svar
9
· Visningar
1 714
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Whamageddon 2024
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur