Sv: Mål 2011

Loke Labbe, 11 år i april.
Allt är förutsatt att han är frisk och att SKK godkänner dispensansökan (fick avslag på den första) alt att han inte behöver äta kortison i vår

- 1:a pris i lydnad elit (vi har ett 2:a pris)
- Om man får drömma, två pris till så han får LPelit
- Start anlagsklass viltspår och helst en kurs också (har stått i kö sedan i somras)

Det gick inte riktigt som planerat. Loke visade sig ha artros och spondylos och kommer därför äta smärtstillande resten av sitt liv = han har blivit pensionär

Minina, schäfernågonting, 15 år i januari

- Att hon får vara frisk och smärtfri så länge som möjligt.

Jag tycker nog att JA det fick hon! Ja inte frisk då, men hyfsat smärtfri. Jag tog bort henne förra veckan så det blev nästan ett helt år till.

Den stora händelsen nästa år är dock att valpen, som jag väntat på i så många år, äntligen föds!

Så blev det och lille Sarek har invaderat mitt hem och mitt hjärta :love:

Nikita, dv.schnauzer, 8 år
-Har inga mål, hon får lulla med som sällskapshund vilket hon trivs utmärkt med.
Hon är fortsatt pigg och frisk trots hjärtfel och juvertumörer :)

Leia, dv.schnauzer, 5 år
-Starta anlagsklass i viltspår
-Ha minst 5 avelsklasser på utställning
Leia har inte gjort någonting i år, lite lathet från mig men velat satsa på Nova

Nova, dv.schnauzer, 2 år (i feb)
-Svenskt utställningschampionat (behöver ett till cert efter 2 år) Check
-Utställningschampionat i något annat nordiskt land
-Starta lydnadsklass 1 och förhoppningsvis LP1 Delvis klart, har 2 1:a pris i ettan
-Starta apellklass spår
-Parning så hon får valpar nästa vinter Hon löper ni så parning nästa helg
-Ögonlysning Check
Sen det roligaste av allt är att hon blivit KORAD :banana:

Senast ändrad:

KL (inlägget skrivet 26/12-10)

Mina mål för Lyxa, australian shepherd 18 månader (2 år i juli)

Lydnad:

Start i lkl 2 Check! Tre starter blev det i lkl 2
LP2 Check! Tre klassvinster på 186/189/191 poäng
Start i lkl 3 Check! Två starter, ett 2:a pris och ett 1:a pris, så elituppflyttningen är klar inför 2012 :banana:

Bruks:
Start i appell spår Check!
Uppflyttning till lägre spår Check! Klassvinst på 273 p på debuten
Fortsätta rapportträning med förhoppning om rapportstart Check!

Agility:
Start i agility – och hoppklass Check!
Uppflyttad till klass 2 i både agility - och hoppklass En tredjedels check, två pinnar i hoppklass :p

Övrigt:
Göra ett bra MH (bokat till 22/5) Check! Känd mental status med 1:a på skott
Fri-röntgas (bokat till 3/1) Check! HD B ED 0
Ta upp vallträningen igen Ej check! Har inte vallat något på hela året
Viltspårschampionat Ej check! Har personspårat med sikte på lägrestart ist

Vi har som grädde på moset även blivit uttagna till SBK´s Talangtrupp i lydnad och fått vara med på Talangläger och Talangtävling :laugh:!

Har börjat formulera målen inför 2012 nu :D!

Senast ändrad:

Vad tråkigt att höra att Grima är dålig!

Tack..Ja, det känns riktigt riktigt tungt faktiskt. Särskilt eftersom att vi kommit så långt i träningen (inte bara i IPO:t) och att det gått så förbannat bra, så går hon och skadar sig. Just nu ser det inte bra ut alls har jag förstått, men vi lever på hoppet :(.

Tack..Ja, det känns riktigt riktigt tungt faktiskt. Särskilt eftersom att vi kommit så långt i träningen (inte bara i IPO:t) och att det gått så förbannat bra, så går hon och skadar sig. Just nu ser det inte bra ut alls har jag förstått, men vi lever på hoppet :(.

Men ft vad tråkigt att höra :(. Vad har hänt, om man får fråga? Hoppas att det blir så bra det kan bli...

Men ft vad tråkigt att höra :(. Vad har hänt, om man får fråga? Hoppas att det blir så bra det kan bli...

Jag vet faktiskt inte exakt, men det är något med ryggen som inte är bra. Hon har en del kraftiga kotförflyttningar som inte vill rättas tillbaka, så nu följer en lång vinter med rehab och fysioterapi för att se om det blir bättre/tillräckligt bra för att hon ska kunna utsättas för större belastningar igen. Hon började successivt att passgå med och mer under en period när vi tränade som hårdast, i samband med detta har hon inte velat ligga på platsen osv. Hon är väldigt känslig för tryck på ryggen.

Tack och lov verkar det inte vara L7-S1 eller något sådant iaf, utan någon form av förslitningsskada. Hon får 2012 på sig att hinna starta skyddet, men funkar det inte då så får vi skita i det. Urtrist, men det är inte värt risken.. :/

Roligt att så många nått sina mål :bow:

Uno, chihuahua 3år (4år i juli)
-9 dagars fjällvandring och uppträning inför detta

Kort och fint :p

Check :p, den planerade distansen avklarades på 6 dagar då vi gick 1,5-2 etapper per dag istället :D

Nästa år kanske vi ska ha något mer seriöst mål :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka