Sv: Mål 2011

Nellie, Golden, 3,5 år
Vilja, Jämthund 6 mån.

För min del, försöka ställa ut dom båda
lite mera aktivt !
Inte helt enkelt som körkortslös :angel:

Vad husse ska pyssla med är han inte riktigt
säker på.
Han är dock fullt övertygad om att Vilja
redan är husses jaktchampion :angel::D
Det lutar åt att bli mera seriös med Nellies
spårande/eftersök.
Vilja ska få ägna sig åt lydnadskurs till våren iaf.

kl

Goliat, kooikerhondje 4 år
Första pris LKII
Start hoppklass agility
Träna bort skottberördheten i spåret
Starta öppen klass viltspår

Sune, jaktgolden 4 månader

Startklar LKI
Anlagsklass viltspår
Ev MH (beroende på när uppfödaren har tänkt sig göra det)

KL

Leia, cairnterrier som fyller 3 i mars.
För det första så handlar det om att hon skall må så bra som möjligt, hon har fel på njurarna så allt vi gör styrs naturligtvis av det. Hon kan dock leva ett normalt liv med träning och tävling men man är ju lite nojjig.

Agility: Debutera på officiell tävling i både hopp- och agilityklass.
Delta på cairnklubbens rasmästerskap och göra det bättre än detta året.

Viltspår: Fixa anlagsklass och förhoppningsvis mer än så.

Sök: komma igång och träna igen.

Rallylydnad: Ut och tävla och förhoppningsvis bli uppflyttade.

Men som sagt så är mitt huvudsakliga mål att få ha Leia hos mig ett år till :love:.

KL

SIV
Lancashire Heeler 9 månader.

Hållas frisk och glad. :)
Starta LK1.
Starta agility hoppklass.
Få cert på utställning.
Få henne helt viltren.

SCOODY
Pekingese/Vavva 4 år.

Hållas frisk och glad. :)
Träna in lite småtricks.
Aktiv sällskapshund.

Alma 4 månader:

*Skolas in på hunddagis
*Börja och avsluta valpkurs
*Lära sig några trix

:)

Idefix, Borzoi 3år 2011

• Bli min kompanjon i det nystartade företaget
  • Börja lydnadskursen som vi fått skjuta på pga mina studier...
  • Sy ihop ett freestyleprogram
  • Fortsätta med personspår, evt börja med viltspår
  • Vandra med matte och packhäst
  • Fortsätta vara den underbara individ han är...

Tar ur minnet då jag inte har den uppskrivna varianten framför mig. Kan ha glömt något.

Sigge, dvärgschnauzer, fyller 2 i mars
- Börja tävla lydnad
- Börja tävla freestyle
- Börja tävla agility
- Gå ngn spårkurs
- Ta reda på vad han är allergisk mot, hitta foder m.m. som han funkar på.
- Få ordning på pälsen
- Ögonlysning
- MH (förhoppningsvis).
- Prova på sök.

Senast ändrad:

Nessie, borderterrier 3,5 år

Lydnad: 1 pris i LKIII (om jag tillåter mig att drömma, LPIII...)

Spår:Uppflyttade till högre

Viltspår: Anlagsprov samt 1 pris i någon öppen klass

Vi har kommit en bra bit på lydnaden i år, har en jättebra tränare och fått många bra tips både för momenten samt för att kunna få en bra helhet.

Devils (f.n 4,5mån) mål för 2011 är än så länge ganska flytande, men detta är vad jag hoppas att vi kan åstadkomma:

* MH
* Ställa på officiell utställning
* Debut LK1
* Debut Viltspår, anlag + 1a öppenklass
* Starta på Workingtest för Retriever

Zipper (4 år):

* Öppenklass viltspår (om jag lyckas få honom tillräckligt skottsäker)
* Starta hoppklass agility
* Ev LPII
* Debut LKIII

Lilla gula:

*starta en rallylydnadstävling
*utveckla spår
*utveckla viltspår
*försöka få till apporteringen
*ev debut LK1 (om han tycker det är kul, momenten sitter)
*ev utställning

Stora vita:
*Viltren
*Kattsäker
*Debutera LK1
*Utveckla spår, ev debut
*Ha kul, prova på en massa nytt så som rallylydnad, agility osv

Gemensamt för båda är att hålla sig friska och pigga, och ffa ha kul!

Ricky 9 år (i Januari)
* Anlagsprovet + öppen klass i viltspår
* Tävlinsstart i Rallylydnad (förhoppningsvis uppflytt eller titel beroende på reglerna som kommer)
* Ev. starta lydnadsklass I, beroende på mitt eget intresse.

Ev.Valpis
* Anlagsprov i Viltspår
* Lära oss allt typiskt valpigt.
* Ev. debutera rallylydnad beroende på mognad.

PUTTAR TRÅDEN! :D
Nu är ju året faktiskt snart slut, så jag tycker att vi ska kolla lite hur det har gått med våra mål ;)

Mina mål var följande:

Wahidah:
  • Vara frisk hela året! (Check!)
  • Starta lydnadsklass 1. (Check! 124,5 poäng som bäst)
  • Få förstapris i lydnadsklass 1. (Ehm... vi skippade visst den biten :angel:)
  • Tävla lure coursing i alla fall en gång. (Tre gånger blev det!)
  • Få "hel" kapplicens och kunna tävla. (Vi skippade kappen i år pga pengabrist)
  • Komma igång med agilityträning. (Vi har tränat lite iaf!)
  • Springa hundlöpet med mig i slutet av sommaren (Vi sket i det pga motivationsbrist)
  • Kunna vara lugn hemma om jag lämnar henne 2-3 timmar. (Jag har slarvat med ensamhetsträningen... men 1½ timme fungerar iaf.)

Zala, saluki som fyllde 10 år nu i december:
  • Hålla sig pigg, glad och ohalt. (Nix. Avsliten klo och lite hältor...)
  • Kunna vara med på släphareträningar. (Det var hon! Massor!)
  • Lära sig några nya tricks. (Jadå! backa och lägga sig direkt från stående)
  • Bli bättre på att slappna av vid hundmöten. (Hon har blivit mycket bättre!)

Några bildbevis på avklarade mål:
Zala på släphareträning:
Glad_tant.jpg

Jag och Wahidah på lydnadstävling:
68226_1316878827.jpg

Wahidah på lure coursing-tävling:
20915_1307383471.jpg

Under året har vi även fått en hel del nya, underbara vänner, varit på utställning där tanten blev bästa veterantik, börjat träna rallylydnad, fått till en mycket bättre inkallning än jag trott var möjligt på dem och tja, totalt sett har det varit ett bra hundår för oss!

Milla dvärgpinscher blir 5 år 2011

• Nolla alla lagloppen på sista lagtävlingen i april så laget kvalar in till SM 2011!!! - Check! :D
  • 5 helnollade lopp agility 3 - Agilityn har strulat massor i år. En helnolla blev det.:grin:
  • 5 helnollade lopp hopp 3 - Det blev 4 och så hade jag ett med 0.02 fel. Men nära skjuter ingen hare... ;)
  • SM kval med laget till 2012 - Check!:D Dessutom så nollade vi båda loppen på hinder trots ösregnet dag 2.
  • Komma med på en hoppteknikkurs och på så sätt få bättre tider - Har gått kurs för Vappu Alatalo och lärt mig massor om hur man tränar hoppteknik. Visst förbättrade Milla sig under kusen men det är svårt att träna om tekniken med tanke på hur många hopp hon gjort på "fel" sätt.

Som bonus har vi en klubbmästartitel i agility, 2 godkända resultat i nybörjarrallylydnad samt har tävlat i cani-cross.

Bild från Agility-SM med bevis på dålig hoppteknik ;)
AgDSC_0047.jpg

Senast ändrad:

Kl

Jag har inte skrivit i tråden innan, men kopierar målen från bloggen:

Sami:

Ligga ner i platsliggningen! Och därmed 1:a-pris i Lkl 2 och förhoppningsvis också ett LP2

Check. Däremot la han sig till med en massa ljud, men vi fixade ett 1:a-pris iaf. Efter 12 starter var jag inte supertaggad på ett LP, utan började träna för trean istället.

Lära in framförgående och budföring, och starta spårappellen, gärna med uppflytt, men mest bara för att ha gjort det.

Nja, påbörjat! Budföringen kan han, jobbar på att få bort skall. Framförgåendet har vi börjat träna på. Ingen start i appellen men i vår SKA vi!

Gå anlagsprov viltspår och bli gk. Eventuellt också någon öppenklass.

Nope. Gått ett viltspår på hela året tror jag.

Ta dom två sista pinnarna i Ag1, och bli ett fullfjädrat kl2-ekipage.

HA! Nej :p Två starter varav ingen genererade pinne.

Vara frisk och försöka att inte få något histiocytom nästa höst. Vad är oddsen liksom?

Nje. Fick en knöl som jag kollade upp, men det var bara en "finne" och försvann fort. Däremot drog han på sig en muskelinflammation juli/augusti och har varit lite konvalecent.

Grimm:

Fortsätta träna och och beroende på mognadsgrad:

Starta Lkl 1 med 1:a-pris.

Check

Starta spårapellen.

Check med uppflytt

Vi planerar även att:

Börja träna lite agility till sommaren/hösten.

Nja, han kan grunderna

Försöka hitta en bra sökgrupp och komma igång och träna.

Ja, och precis lagt den på is då jag inte vet om det är en tävlingsform för oss. Han ska få mogna lite iaf.

MH

check

HD/ED-röntgen.

Check (hd:A ed:0)

Få ner sista hörntanden helt ;)

Nope, den kom aldrig ner. Opererades bort i april

kl

Goliat, kooikerhondje 4 år
Första pris LKII
Start hoppklass agility
Träna bort skottberördheten i spåret
Starta öppen klass viltspår

Sune, jaktgolden 4 månader

Startklar LKI
Anlagsklass viltspår
Ev MH (beroende på när uppfödaren har tänkt sig göra det)

Boy oh boy, mitt hundår 2011 har ju inte varit helt lyckat kan jag väl säga :cry: ......
Goliat såldes i somras till ett härligt pensionärspar då jag kände att jag inte klarade av att ha två hundar. Tiden räckte inte till, bland annat.

Med Sune har jag tränat inför lydnadsettan under året och vi har väl i princip alla moment halvdant färdiga, men startklara är väl att ta i...
Han har i alla fall fått godkänt i anlagsklass viltspår och till våren satsar vi på öppen klass :)

Däremot har jag precis fått veta att han har höftdysplasi, den värsta graden (E på vänster och D på höger). Det hemska är att jag var totalt oförberedd, jag röntgade honom tidigt för att jag var orolig för armbågarna (som för övrigt var ua). Och så fick man ett sånt chockbesked! :cry:
Så just nu känns livet verkligen mest bara piss. Men så fort jag har hunnit bearbeta chocken tror jag att vi kan komma igen och jag ska göra mitt yttersta för att han ska få ett så bra liv som det bara är möjligt.

Alla planer man haft har liksom fått kastas om och en del har krossats totalt. Någon rapporthund blir han ju inte.. Jaktprov känns också väldigt avlägset för tillfället, även om jag är helt övertygad om att han ska få fortsätta apportera, det är ju det bästa han vet :) '

Nästa års mål blir därför ganska solklart. Nämligen att muskla upp Sune baktill så han har goda förutsättningar att vara smärtfri trots sin hd (simträning, sjukgymnastik, regelbunden motion på lämpligt underlag osv).

Jag sitter och funderar över vilka mål jag ska försöka uppnå med hundarna under 2011 :)

Thea (Jack Russell 3år)
Om allt går som det ska hon paras i Feb. så hon är väl inte igång förän i Juli med träningen igen. Hon fick 6 st underbara valpar under våren
*Starta off Agility ----
*Starta lydnadsklass 2 -------
*Viltspårschampionat -------
*Testas i konstgryt Testade en gång
Mina hundar började helt otippat att slåss som tokar i slutet på augusti så jag hade inget annat val än att omplacera Thea, då jag inte tycker att det är ett värdigt hundliv att leva som särad flock i en liten etta... Så av den anledningen har ingenting gått som planerat.

Magi (Kelpie blir 1år i mars)
*MH Check
*Gå kurser och bli klar för klass 1 Agility Check
*Om allt känns bra starta lk1 Ska starta den 7 januari
*Starta Apellspår Klar för start, men lite för sent på året så det tar vi till våren

Utöver det så måste jag bli bättre på fysträning, så jag tänkte ha som mål för mig själv att springa Hundlöpet på Lidingö i september. Va tänkte jag här?? :D Haha var nog lite nyårspeppad när det skrevs, tror jag har sprungit två gånger det här året :p

Vad har ni för planer? :bump:
Tioooooooooo

Jag har inte hunnit fundera så mycket över målen ännu men det som jag direkt kommer på är:

Iver, jaktgolden 2 år.
  • Uppflytt lk3 - Avklarades i Mars. Check!
  • Ögonlysning till våren - Check!
  • Avancera i både söket och jakten - I jakten, check!
  • Flytta tillbaka till Göteborg och hitta en ny trevlig träningsgrupp - Bättre än jag kunnat drömma om. Så, check!

:)

Kittie, schipperke 6 år.
  • Kastreras i januari - Check!
  • Bli frisk - Check!

:D

Jag känner mig rätt nöjd i och med att vi hade totalvila i 6 månader under 2011, men nu är vi igång mer än någonsin. Ser fram emot när tråden för 2012 års mål dyker upp.

Om jag vågar nämna dem vill säga... :D

Jag känner mig rätt nöjd i och med att vi hade totalvila i 6 månader under 2011, men nu är vi igång mer än någonsin. Ser fram emot när tråden för 2012 års mål dyker upp.

Om jag vågar nämna dem vill säga... :D

Klart du vågar nämna dem :D
Och jag tycker att någon kan skapa en tråd med mål för nästa år typ... efter jul? Det känns lite lagom tycker jag :angel:

2011 ska vi ta igen det vi pga av 2010 års omständigheter missade.

Grima:

IPO 1+2 , Lkl 2

Ian:

Lkl 1

Viltspårprov

Karaktärsprov på gryt

Förhoppningsvis ställas ut om han är klar i pälsen.

Förhoppningsvis ska vi hinna med mer, men jag har en massa annat på agendan också och det tar ju också sin lilla tid. Jag tänker ta det som det kommer :)

...och det fick jag ju..Grima är skadad och kanske aldrig mer kan köra varken BSL eller skydd (för höga hopp+klättring i BSL och så skyddsdelen i skyddet) så det gick ju åt h-e rent ut sagt. Ian har inte gjort ett dugg heller, jag har inte orkat när Grima varit så dålig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka