Mäklararvoden

lady_vip

Trådstartare
Ska sälja min lägenhet och har haft den ute på annons i 2 veckor, utan ett enda svar. Satte in radannons i tidningen i slutet på veckan, fick ett svar som sedan inte var intresserade eftersom det är 3 våningen.

Kanske helt enkelt måste ha mäklare! Har fått lägenheten värderad, till 385'-400', la ut den för en summa däremellan. Mäklaren skulle ha 25000 för att sälja den, då ingår annons i tidningen, hemnet osv... Men jag tycker 25' är ganska mycket för en så pass billig lägenhet, vinsten försvinner så att säga. Å andra sidan får jag ju noll i vinst om den inte blir såld.

Någon som har koll på vilka arvoden de olika rikstäckande mäklarna har? Under en viss summa är det ju oftast fast.

Sv: Mäklararvoden

Men förhandla med mäklaren om arvodet!

Sen ska man inte underskatta det jobbet som mäklaren gör för det krävs ändå rätt så mycket från mäklarens sida för att ro iland en försäljning.

Har du kollat på hemverket eller boverket eller vad det heter, finns ju nån mer sån liknande som är väldigt billig.
Visserligen får man göra en hel del själv, men man får ju iaf ut en annons på Hemnet och hjälp med pappersbiten vad jag förstått

Jag använde mig av en tjänst på nätet där jag beskrev min lägenhet (objektet) och sedan fick mäklarna komma med anbud/offerter med värdering och arvode. Siffrorna får man väl ta med en nypa salt, som ramona säger kan man alltid förhandla om arvodet och vad den slutligen säljs för vet man inte. Men jag fick iaf lite hum och valde ut ett par som jag träffade och valde sen den mäklare jag hade mest förtroende för. Hon gjorde ett kanonjobb och jag har rekommenderat henne till andra efteråt.

Skickade in ett sånt formulär, så nu får vi se!

Ramona: Självklart underskattar jag inte mäklarens arbete, men när det gäller en så pass låg summa känns det dumt att betala så pass mycket pengar.

LillaMy: Ska kolla upp det!

En liten hint bara....:) Tänk på att vi är i början av augusti och att många är inte hemma/har semester och inte letar jätteaktivt efter lägenhet. Det kan kankse löna sig att ha lite is i magen och testa om två veckor igen när fler är hemma och börjar leta boende. Privatannonser upplever jag tar lite längre tid att få intressenter till.

Och hipp som happ var lägenheten såld!

Hade på känn att om någon bara kom och tittade så skulle de falla för lägenheten och så var fallet, så himla skönt!

Malmö! Fick ett jobb (lite av drömjobbet faktiskt), pojkvännen flyttar ner och förhoppningsvis klaffar allt. Ena hästen är redan flyttad, vi flyttar nästa månadsskift, ska bli så hiiiiiiimla skönt! Så nu är det Gbg i ett par dagar, antagligen för sista gången på ett tag:)

Liknande trådar

Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 495
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar