A

Aniie

brukar ni ge era hästar majs? om , köper ni då majsflingor eller ger ni hästarna sådan majs som vi äter?

foderstat.
min treåringa valack 157cm den smäckrare typen.

10kg hö..
0.5L havre
O.5L kornkross
mineraler.

låter detta vettigt. ? eller tycker ni att jag ska öka?
han rids ca: 20 minuter 4ggr i veckan (skritt och lite trav)

Sv: majs?

MAjs används mycket som hästfoder i andra länder, då det är lätt att odla och få tag på. (Samma anledning som till att vi använder havre, typ...)

Det är dock proteinfattigt och stärkelserikt, så det är inget jag skulle fodra med. Det finns andra fodermedel här i Sverige som är lättare för hästen att hantera.

Huruvida din foderstat är bra eller inte går inte att säga något om utan att veta grovfodrets värden. Foderstater utan höanalys är mycket svårt att ge sig på om man inte ser hästen framför sig... :angel:

Liknande trådar

Foder & Strö Finns det något foder UTAN vete, betfibrer, majs,korn, havre? (utom olja och lusern som redan ges) Behöver ge mer kalorier. Har ett...
Svar
10
· Visningar
1 458
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 219
Senast: ufot
·
Foder & Strö Behöver ventilera lite.. För att göra en lång historia så kort som möjligt. Jag köpte min femåring för snart två år sedan. September när...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 434
Foder & Strö Hej även jag skulle vilja ha lite tips hur jag ska tänka vad gäller foder. Halvblod, fri tillgång på hösilage. TS 77% Råprotein 108 g...
Svar
17
· Visningar
1 229
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama