S

_saarah

Hej ! är det bra för hästarna att äta majs olja tillsammans emd maten ? :confused:
 
Snälla svara .. senså har ja en till fråga .. Är groddolja å b-vitamin bra för pälsen ? aså när dom fäller å så ..!? :smirk:
 
Ja, majsolja är bra att ge i maten.

B-vitamin och vetegroddsolja kan man ge vid päls fällning och sättning. Även majsoljan har en positiv effekt på hud och hår.
 
Tänk på hur mycket du ger bara, och att du vet i vilket syfte du ger oljan. Lite, runt 1 msk, räcker om du vill ha det positiva på pälsen. Är det för att öka energin i fodret (kalorierna) så krävs det troligtvis mer, och så får man ha koll på vad man ger i övrigt så det inte blir sned balans mellan protein och energi, eftersom oljan inte innehåller protein alls.
 
Ett av mina bäst lyckade foton nånsin! Han är till salu snyggingen :D
 

Liknande trådar

Hästvård Jag försöker googla men hittar inte svar på frågan... Efter att hästen fått sin årsvaccination, hur lång tid behöver det gå innan man...
Svar
4
· Visningar
680
Senast: Sirap
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästar och gastar är den tredje delen i Peppe Öhmans bokserie om Maja och älsklingshästen Frank. Här spelar Majas nya intresse för...
Svar
0
· Visningar
251
Senast: Gunnar
·
Fordon Jag kollar aldrig oljan. Vet att det antagligen vore bra att ha koll men det händer ju aldrig. Bara när bilen larmar har jag insett...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 770
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa 3 år gammal bruksschäfer, hane. Äter idag 1 kg VOM Taste per dag + olja och gotte. Behöver gå upp mer i vikt. VOM kostar mig idag ca...
2
Svar
32
· Visningar
2 119
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp