S

_saarah

Hej ! är det bra för hästarna att äta majs olja tillsammans emd maten ? :confused:

Snälla svara .. senså har ja en till fråga .. Är groddolja å b-vitamin bra för pälsen ? aså när dom fäller å så ..!? :smirk:

Ja, majsolja är bra att ge i maten.

B-vitamin och vetegroddsolja kan man ge vid päls fällning och sättning. Även majsoljan har en positiv effekt på hud och hår.

Tänk på hur mycket du ger bara, och att du vet i vilket syfte du ger oljan. Lite, runt 1 msk, räcker om du vill ha det positiva på pälsen. Är det för att öka energin i fodret (kalorierna) så krävs det troligtvis mer, och så får man ha koll på vad man ger i övrigt så det inte blir sned balans mellan protein och energi, eftersom oljan inte innehåller protein alls.

Ett av mina bäst lyckade foton nånsin! Han är till salu snyggingen :D

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
583
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 158
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 310
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar