• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ophelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 518
O

ophelia

Har ett sto efter Opius-Maraton som jag förmodligen ska betecka till våren. Har fastnat mer och mer för Majim G, någon som vet något om denna hingsten?? Står han fortfarande i kalmartrakten? Vad kostar han 07? temprament, avkommor. Ja allt ni vet :-)
Någon annan trevlig, högrest hingst på förslag annars kanske? tacksam för svar

Sv: Majim G

Majim står väl fortfarande på naturlig betäckning på Björnö utanför Kalmar tror jag.

Majim G och hans ryttare Henrik var på en nationell tävling här på ridklubben och damn! va läcker han var (hästen alltså menar jag nu :D)

Stencool och en riktig "kung", såg lite på framridningen och han rörde sig dessutom trevligt, såg aldrig honom hoppa dock eftersom jag var parkeringsvakt.

Han ligger bra till när jag ska betäcka mitt sto - någon gång :bump:

De avkommor jag sett från honom, har dels varit fina till sitt yttre. bra huvud och hoppat och rört sig bra.

Jag red in en för ett par år sedan som hoppade riktigt riktigt trevligt. Hon blev trea på Breeders för 5-åringar i hoppning 2006.

Sedan har vi även en i stallet efter Majim G-Tammerfors xx. Och den finns det inga fel på...hoppar fantastiskt, rör sej trevligt, ett underbart temperamant, o dessutom faktiskt Världensbästa 6 åriga fälttävlanshäst då han vann Unghäst-VM i Lion d'Angers i höstas.

Så jag rekomernderar Majim varmt. Funderar själv på honom inför nästa betäckning. Som förvisso kommer dröjja lite. Men Majim är en stark kandidat.

Lycka till!

Vad kul att höra så mycket positivt :-) Är det måhända Mister Pooh som du har i ditt stall? Ja får man en sådan avkomma blir man ju överlycklig....Lutar mer och mer åt en betäckning med Majim.

Såg Majim G på en hopptävling förra våren, såg inte roligt ut någonstans:smirk: . Kanske inte berodde så mycket på hästen dock. Höll andan varje gång han hoppade.

Vad kul att höra så mycket positivt :-) Är det måhända Mister Pooh som du har i ditt stall? Ja får man en sådan avkomma blir man ju överlycklig....Lutar mer och mer åt en betäckning med Majim.

Jajjemen...det är den lilla kungen som förgyller min vardag med allt han har för sig varje dag där hemma ;o) Tycker absolut du ska välja Majim. Ser ut att jag väljer honom oxå som sagt nästa gång det är dags för betäckning ;)

majim är ju en av de hingstar som har bra poäng rakt igenom. det är det inte många hingstar som har i sverige idag. De flesta utmärker sig ex på hoppningen och får urkassa dressyrpoäng. Majim har dessutom bra poäng på exteriören.

sen får man ju självklart se till hur stoet ser ut och om hon skulle passa med en kombination med majim.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 179
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 041
Senast: Jamtland
·
Avel Lite snabba pix och sent på säsongen🙈Men nu står vi med ett welshsto och vi vill gärna betäcka henne. Söker en trevlig b-ponny hingst...
Svar
11
· Visningar
1 476
Senast: Fiorano
·
Avel Jag har kollat runt och läst om massor av hingstar som kan passa mitt hann sto efter Wordly - Weltmeyer -( Walt disney från mamman sida)...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka