M

Mobby

Är det någon som har några synpunkter på Majim G? :love:
Jag tycker att han är en väldigt vacker hingst, men problemet är ju att han står på naturlig betäckning...
Varför gör ägare till fina hingstar så??

Blir så ledsen när jag inser att jag inte kommer att kunna använda honom på mina två ston!! :(

Sv: Majim G

Det kan vara av den enkla anledningen att han har så pass dålig kvalité på sperman, att den inte funkar att frysa ner.

Bellona skrev:
Det kan vara av den enkla anledningen att han har så pass dålig kvalité på sperman, att den inte funkar att frysa ner.
När han stog på Gränsbo på semin hade han normal dräktighetsprocent, saken är nog snarare att ägarna föredrar naturlig betäckning eftersom han tävlar samtidigt, och det blir betydligt billigare för stoägarna, han är mkt prisvärd, och stona tas om hand väl.(ena delägaren är veterinär)

Jag betvivlar inte att de tar bra hand om stona och att han är en prisvärd hingst att betäcka med.
Jag är som sagt mycket förtjust i honom!!

Men att skicka två ston med transport till Kalmarområdet skulle inte bli speciellt billigt för mej som stoägare...
Bara till S-holm har jag ju ca 50 mil och sedan därifrån till Kalmar är det ju några mil till... :cry:
Nä, får nog försöka hitta någon annan hingst till mina töser... :crazy:

Varför inte testa Twilight som står på Milligare, han står ju på semin, en mkt trevlig hingst, jag såg honom på 3årstesten, Kvalitetstävlan förra året och blev mkt imponerad, han är ju lite av samma typ som MajimG. Ädel och mkt elegant med supergång.

Nja...
Jodå, han är en vacker häst han med - men har inte bättre än 7 på sin trav...
...och jag söker en hingst som lämnar ganska stora avkommor, relativt ädla och dessutom är bra hoppmässigt.
Det är alltså hopphästar jag föder upp, men eftersom mina ston inte har så bra trav så vill jag gärna ha en hingst som har ganska bra trav oxå.

Stora avkommor, jag har en e. Majim på lösdrift 3 år och 1,55 hög undan ett ganska stort xx sto!

Rodde skrev:
Stora avkommor, jag har en e. Majim på lösdrift 3 år och 1,55 hög undan ett ganska stort xx sto!

Ja, man har ju aldrig några garantier för något... Men, men...
Jag har ju själv en Cardento avkomma (3år), som bara är 158 i mkh och Cardento är ju oxå rätt hög själv...

Jag var och tittade på en 3årig Majim avkomma för några dagar sen, ca 165cm hög, modern var ett litet sto 154cm hög!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979
Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
6
· Visningar
448
Senast: Badger
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 385
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 890
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka