_Moatje_

Trådstartare
Hejsan
Jag har en häst som haft problem med sin mage hela sitt liv nu 5 år. Det som är fast ställt är att hon haft ett väldigt stort överskott av mask och inflamtion i tarmen.
Nu undrar jag eftersom jag behandlat dessa problem och hon fortfarande har problem från o till om det kan vara så att hon kanske har magsår också..?! :confused:
Men nu har jag pratat med en av de vetrinärerna som behandla henne för några år sedan och hon påstår att vuxna hästar inte får diareé av magsår.
Så jag tänkte nu komma till sak, du som har vuxen häst med magsår har den haft diareé?
Mvh

Sv: Magsår

Kolla på Shadys tråd om magsår. Men jo, visst kan även äldre hästar få diarré av magsår.

Sv: Magsår

Jag har läst tråden, men jag tyckte inte riktigt det framgick om de hästar som var med där om de var vuxna eller inte..

Liknande trådar

Hästvård Vi har kämpat i 1,5 år med vår häst där magsår ständigt återkommer. Han är röntgad rygg, bakben. Behandlad i SI lederna och bakknän...
Svar
13
· Visningar
1 483
Senast: Ponylove
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
894
Senast: Murray
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
716
Senast: tara
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 859

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka