Stromsholms
Trådstartare
Hej,
Jag har haft denna häst jag har nu från ca slutet av 2009.
Han har gått trav tidigare, tills han var 10år och är nu 16år gammal.
Han är en av de få ridtravare som ajg ridit som är otroligt fina att rida.
MEN det finns en hake som jag gärna skulle veta lite mera av.
Det är så att han är en super stressad häst, till99% blir ju hästarna tröttare och tröttare så man kommer in i ridpasset men han blir bara värre och värre.
Men när man rider på ridbana, eller volt så blir han mycket lugnare då kan han nästan bli seg ibland. Men när man rider ut är han jämt hyber pigg och stressar upp sig osv.
Han har bra aptit, men mer stressad häst får man nästan leta efter.
kan detta tyda på magsår?
Finns det ngn behandling för detta?
Vill bara veta vad ni tror?
Vad är symptonen för magsår hos häst?
Sedan om ni nu inte tror det kan vara magsår, vad kan jag då göra för att han inte ska takta, trippa på tå och bli ett levande stressobjekt då jag rider ut. Men han är super svår att få och arbeta då amn rider ut då ahn blir så stressad, han vill bara dra upp huvudet. Men inte då man är på ridbana och volt som sagt.
Jag har asdel som är utprovad osv. och det är inget synligt fel på honom då jag ahr kollat upp honom. Men jag har inte kollat hans mage om magsår osv..
Jag har haft denna häst jag har nu från ca slutet av 2009.
Han har gått trav tidigare, tills han var 10år och är nu 16år gammal.
Han är en av de få ridtravare som ajg ridit som är otroligt fina att rida.
MEN det finns en hake som jag gärna skulle veta lite mera av.
Det är så att han är en super stressad häst, till99% blir ju hästarna tröttare och tröttare så man kommer in i ridpasset men han blir bara värre och värre.
Men när man rider på ridbana, eller volt så blir han mycket lugnare då kan han nästan bli seg ibland. Men när man rider ut är han jämt hyber pigg och stressar upp sig osv.
Han har bra aptit, men mer stressad häst får man nästan leta efter.
kan detta tyda på magsår?
Finns det ngn behandling för detta?
Vill bara veta vad ni tror?
Vad är symptonen för magsår hos häst?
Sedan om ni nu inte tror det kan vara magsår, vad kan jag då göra för att han inte ska takta, trippa på tå och bli ett levande stressobjekt då jag rider ut. Men han är super svår att få och arbeta då amn rider ut då ahn blir så stressad, han vill bara dra upp huvudet. Men inte då man är på ridbana och volt som sagt.
Jag har asdel som är utprovad osv. och det är inget synligt fel på honom då jag ahr kollat upp honom. Men jag har inte kollat hans mage om magsår osv..