Våran shettis har så långt vi känner till hennes historia haft perioder med lös avföring. Bra någon månad och sämre några dagar. Högarna varierar under dygnet från bollar till lösare träck. Inte som en kos utan mellanting.
I sommar har högarna sett ganska ok ut men hon pruttar så det skvätter "skitvatten" så det rinner längs ben och svans. Pratade med en veterinär som ruskade på huvudet och sa att felsökningen är näst intill omöjlig. Det luktar inget konstigt. Ingen mask. Jag har provat allt jag kan komma på och behöver nu er hjälp!
Har bla provat (utan resultat);
Strö - halm och spån.
Grovfoder - hö, hösilage, ensilage
Kraftfoder - utan, nu får hon 1 näve havra och 1 näve krafft.
Tillskott - burkar från veterinärstationen, pronutrin, probimin och någon mer sort. Fiberplex, foderjäst, b-vitaminer, proviva, jäst, mag-tarm tillskott.
Vad ska kunna hjälpa denna lilla pärla?
Hon är fin i hull och go och glad.
I sommar har högarna sett ganska ok ut men hon pruttar så det skvätter "skitvatten" så det rinner längs ben och svans. Pratade med en veterinär som ruskade på huvudet och sa att felsökningen är näst intill omöjlig. Det luktar inget konstigt. Ingen mask. Jag har provat allt jag kan komma på och behöver nu er hjälp!
Har bla provat (utan resultat);
Strö - halm och spån.
Grovfoder - hö, hösilage, ensilage
Kraftfoder - utan, nu får hon 1 näve havra och 1 näve krafft.
Tillskott - burkar från veterinärstationen, pronutrin, probimin och någon mer sort. Fiberplex, foderjäst, b-vitaminer, proviva, jäst, mag-tarm tillskott.
Vad ska kunna hjälpa denna lilla pärla?
Hon är fin i hull och go och glad.