Magproblem?!

MikaTela

Trådstartare
Jag har en 9 år gammal dvärgpinscher som jag har kämpat med i flera år att hitta ett foder han tål.
För ca 1½ år sen började han med Bravo färskfoder vilket funkade super, han fick fast och fin avföring 1-2 ggr om dagen och mådde jättebra i magen.

Men nu verkar inte hans mage vilja samarbeta med det heller.
Utan han är tillbaka på att skita halvlöst och mycket.

Jag undrar om ni har något tips vad som kan hjälpa mot magen, antingen annat foder eller kanske tillskott till färskfodret.

Sv: Magproblem?!

Har du fått honom undersökt av veterinär? Kan ju vara något som t ex allergi eller njurproblem som ligger bakom och då är det ju enklast att utgå från orsaken för att lösa problemet.
Tänker på det eftersom han varit bra så pass länge.

Jag skulle också ta hunden till veterinär om du inte redan gjort det :)

Har tyvärr inga övriga tips att ge.

Gör en koll hos vetten med tanke på att han börjar komma upp i ålder. Om de inte hittar något fel så testa Stomax. Det är ett slags pulver man blandar med vatten och sedan med fodret. Jag har en burk stående som du kan få eftersom mina hundar inte har/har haft magproblem. Fick den på en tävling nånstans. Hör av dig i så fall. Kommer du till kennelträffen i Halmstad så kan jag ta med den.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 651
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 957
Senast: Trissa
·
Foder & Strö Vi har en treåring med mycket känslig mage. Under betessäsongen mår hon bra, har fast avföring och magen är lugn. Varje år under...
Svar
9
· Visningar
2 792
Senast: svea
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 973
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka